Documentul semnat de Corina Fusu prevede ca absolvenții de la Științe umaniste, Științe exacte și Științe ale naturii vor obține calificare de profesor, însă se prevede eliminarea tuturor specialităților de la domeniul de Educație şi formarea profesorilor pentru disciplinele școlare predate în gimnazii și licee.
„Piața muncii din Republica Moldova a suferit, în ultimii ani, transformări semnificative, care se manifestă, în special, prin reducerea locurilor de muncă în țară. În această situație este necesar de a pregăti cadre calificate, competitive, care ar avea mai largi posibilități de angajare în câmpul muncii. Acesta este raționamentul principal pentru a renunța la dispersarea acelorași specialități sau programe de studii din domeniile Formarea profesorilor, Științe umaniste, Științe exacte și Științe ale naturii din nomenclatorul actual și abordarea integrată a acestora, cu includerea obligatorie a modulului psihopedagogic”.
Astfel, ministerul va opta pentru o pregătire psihopedagogică pentru toate specialitățile conexe disciplinelor școlare. De exemplu, un istoric va putea fi și profesor de Istorie.
Într-o conferință de presă, expertul IDIS Viitorul, Veaceslav Ioniță, a îndemnat premierul și miniștrii „să se gândească pentru ce votează”, notează agenția Infotag.
„La Guvern mi s-a spus că Ministerul Educației nu are bani pentru instruirea profesorilor în colegii, pentru ca ei ulterior să muncească la gimnazii și licee”, a spus Ioniță. „Se planifică închiderea facultăților de pregătire a profesorilor, închiderea colegiilor cu aceste specialități. Din cauza prelungirii studiilor liceale cu un an, nu vor mai fi doritori de a intra la universitate. Cei care, spre exemplu, au învățat la facultatea de Matematică, vor mai face încă un an de pedagogie pentru a preda”, a mai adăugat expertul.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.