Domnule director, cum și pe unde a fost calea Dvs. până la preluarea conducerii Avon Moldova? 

Ah, Avon Moldova! Până aici a fost un drum plin de provocări și lecții învățate în domeniul vânzărilor. De 11 ani sunt membru al echipei Avon, dar au mai fost 8 ani și în cadrul altor companii de vânzări din România. Și dacă ar fi să intru în detalii, atunci vă spun că în anii petrecuți la Avon, am fost director de devizie în mai multe regiuni din România: am început cu Transilvania și Banat, pentru ca în ultimii trei ani să fiu alături de echipa de vânzări din București. 

Potrivit unor studii internaționale, e bine să ne schimbăm jobul la 5-7 ani. Ce v-a determinat pe Dvs. să rămâneți atât de mult în cadrul companiei Avon? 

Probabil că o vechime de 11 ani pare mult în alte companii, însă în Avon lucrurile stau diferit. Gradul de retenție în compania noastră este de minim 7 ani, iar ceea ce m-a făcut să activez atâția ani aici este un lucru, pe care-l pot argumenta foarte simplu: e vorba de oameni. Avon este o companie cu foarte mult suflet, atrage oameni cu dorință de a schimba lucruri în bine pentru comunitatea lor și urmărește nu doar livrarea profitului dorit de investitori sau rezultatele de vânzări. Ce ne face pe toți mândri este implicarea noastră în cele 2 campanii sociale: cea de luptă împotriva cancerului la sân și a violenței domestice. 

Totodată, Avon e compania cu ale cărei valori mă identific și aici n-am simțit niciun moment sentimentul că sunt unii oameni care le știu pe toate și nu sunt deschiși să împărtășească experiența și celorlalți.   

În Avon am înțeles că nu există bariere din punct de vedere al educației, al CV-ului sau al posibilităților financiare, și singurul lucru care diferă în Avon este nivelul de implicare și dorința de muncă, pe care vrei să o depui, în rest - nu există limite, pentru că Avon înseamnă căldură, multă căldură, multă emoție și multă umanitate. 

Avon este o companie în continuă ascensiune, iar în ultimii ani ați înregistrat rezultate frumoase. Ce stă la baza acestei reușite și cum vă propuneți să mențineți ritmul? 

Într-adevăr, vânzările Avon Moldova au crescut foarte frumos în ultimii trei ani și, cu siguranță, oamenii sunt cei care au realizat această creștere. Sunt convins că, pe o piață, care este în continuă creștere, e necesar să venim cu produse și proiecte noi - atât pentru clienții noștri, cât și pentru echipa noastră de vânzări. Cred că prin lansarile din acest an acest ritm poate fi susținut. Am început anul cu o investiție puternică în categoria de machiaj, iar în următoarele luni vom aduce noutăți interesante și în categoria de parfumuri și ingrijire a pielii. 

Având în vedere experiența Dvs. vastă în domeniul vânzărilor, ați reușit deja să faceți cunoștință cu piața din Moldova și cum ați caracteriza-o?

Unul dintre principalele lucruri, pe care eu le fac, când schimb o piață sau mediul de afaceri, este să învăț din piața respectivă tot ce ține de business, de concurenții de pe piață și, dat fiind faptul că am alți opt ani experiență în alte domenii de activitate, pot să-mi fac o imagine de ansamblu asupra a tot ce înseamnă business-ul în Moldova și să văd ce valoare adăugata pot aduce unui business de succes, precum e Avon Moldova. Este prematur să-mi fac o concluzie, dar ceea ce mi-a plăcut aici este dorința oamenilor de a face lucrurile bine, implicarea foarte sinceră și dorința de a încerca lucruri noi - cred că, este cel mai important pentru a duce mai departe, în evoluție, un business. 

Care sunt primele acțiuni și schimbări, pe care Dvs., în calitate de director, v-ați propus să le realizați? 

În momentul în care o echipă, ca și cea din Avon Moldova, are rezultate așa de frumoase în ultimii ani, nu putem spune că venim să facem schimbări mari. Oricum pentru a înțelege absolut tot ce înseamnă business-ul din Moldova, eu am trei direcții: să cunosc mai bine oamenii (atât echipa de Reprezentanți, cat și pe colegii mei), cultura – pentru că există mici diferențe față de România, mediul de business și, așa cum vă spuneam mai devreme - concurență de piață în care ne aflăm. Acestea mă vor ajuta să cunosc mai bine procesele, care au loc în cadrul unui business, care se apropie încet de o maturitate pe piața din Moldova. 

Ați trecut granița și afirmați că sunt unele diferențe de cultură, ați depistat și alte diferențe sau obstacole ce ar putea interveni în activitatea Dvs. În Moldova? 

Sincer, nu simt că am trecut granița, pentru că pot vorbi în continuare în română, sunt multe obiceiuri comune, mă simt ca acasă din prima zi și nu am avut nici măcar un moment senzația că plec în altă țară. Din punctul meu de vedere, este mult mai ușor, decât dacă ai lucra poate în orice altă țară din lumea aceasta. Nu o simt ca o plecare de acasă și poate se datorează și faptului cum m-au întâlnit colegii de aici. Nimic nu mă face să mă simt că nu aș fi acasă, decât poate faptul că nu sunt cu familia mea în momentul acesta. 

Apropo de familie… prin ce se deosebește Răzvan Stănescu – din cadrul companiei Avon de Răzvan Stănescu – de acasă? 

N-am stat niciodată să mă gândesc cum sunt acasă și cum sunt la serviciu. Ar trebui să-mi întreb soția…glumesc! Cred că nu îţi poți schimba  personalitatea după o anumită oră, nu poți să spui că până la ora șase sunt așa, iar după program sunt diferit. Cred că valorile care ne definesc sunt universal valabile. 

Ce pasiuni aveți înafara job-ului și cum obișnuiți să petreceți timpul liber? 

De fapt, jobul este și pasiunea meași nu vreau să sune ciudat, dar mă consider un om norocos, fac doar ceea ce-mi place. În cei 19 ani de muncă, n-am avut o zi în care să spun că mă duc din nou la serviciu și că nu am chef. Un hobby, pe care l-am luat din muncă, este că am învățat să călătoresc. Am călătorit foarte mult în cadrul acestui job și este o pasiune mare de-a mea. Și când spun călătorii, nu măr refer doar la concedii, dar și la dorința de a explora civilizații noi, lumi noi, de a trăi din experiențele altor oameni.