16.12.2017 LIVE. Wine Hacks: soluții inovative pentru industria vitivinicolă 

Chateau Purcari și Tekwill dau startul unui hackathon menit să spargă stereotipurile și să aducă inovația acolo unde, aparent, doar tradiția poate sta în capul mesei. Toți cei care au o idee de afaceri pentru industria vitivinicolă sunt invitați la iHub pentru a face o echipă de startup și a convinge publicul că sunt cei mai buni. Cele mai bune idei de business vor fi premiate. 

Echipele Wine Hacks înaintea zilei finale

Vă invităm să aflați care sunt cele 7 echipe care au ajuns în această etapă a hackathonului Wine Hacks, accesând următorul link: 

Cele 7 echipe care participă la Wine Hacks, primul hackathon dedicat inovațiilor în industria vinicolă

    Unul dintre mentorii Wine Hacks: „Clientul vrea soluții simple”

    Co-fondatorul Piko Creativ și unul dintre mentorii Wine Hacks by Purcari, Constantin Sarcov, ne-a vorbit despre principala problemă cu care, potrivit lui, se confruntă mai multe echipe care participă la hackathon. „Uneori, lumea se complică prea mult și uită de faptul că clientul vrea soluții simple”, spune Constantin. O altă provocare, potrivit lui, constă în necesitatea de a crea un produs care va fi unul util pentru utilizator și, în același timp, să le aducă profit creatorilor și partenerilor. 








    FOTO. Cea de-a doua zi a Wine Hacks by Purcari, în imagini

    Echipele de startup își prezintă ideile inovative menite să ducă industria vitivinicolă la un alt nivel. Vă oferim imaginile făcute astăzi în cadrul Wine Hacks by Purcari. 

    Wine Hacks by Purcari: impresiile mentorilor

    În rândul mentorilor prezenți la eveniment sunt reprezentnații companiilor din industria vitivinicolă, specialiștii în turism și telecomunicații, fondatorii startup-urilor de succes, etc. Am stat de vorba cu câțiva dintre ei pentru a afla despre impresiile lor în urma discuțiilor cu participanți.
    „Mi-a plăcut ideea WineNFO de a-i oferi cumpărătorului posibilitatea să „scaneze” fiecare sticlă de vin și să cunoască informațiile suplimentare care nu sunt scrise pe etichetă. Totodată, cred că membrii echipei trebuie să se focuseze mai mult pe valorificarea viitorului produs, pe modul în care vor obține profit”, a spus președintele ANTRIM, Emilian Dzugas. 
    „Ideea Win VR Guide de a oferi utilizatorului excursii virtuale la vinării mi se pare una foarte bună și cu posibilități de a fi realizată”, a declarat pentru AGORA Vlad Șuleanschi, co-fondatorul SmokeHouse. 

    Echipa WineBox: soluții simple pentru a-ți alege vinul preferat

    Ideea WineBox are la bază crearea unei platforme care-l va ajuta pe client să găsească vinul care se potrivește perfect gusturilor lui. „Vrem ca fiecare persoană să poată alege vinul preferat într-un mod simplu, fără necesitatea de a consulta un somelier profesionist”, spune unul dintre inițiatorii WineBox, Vlad Drahnea.  Potrivit lui, pe site-ul WineBox orice client va putea să descrie preferințele lui, care ulterior vor fi analizate cu ajutorul unui mecanism, iar, într-un final clientul va primi o listă a vinurilor care se potrivesc gusturilor lui. 




    FOTO. Cum arată senzorii și sistemul de microprocesoare folosite de echipa BDTeam

    Ideea BDTeam contsta în crearea unei aplicații care ar schimba odată și pentru totdeauna modul de a face vin. Cu ajutorul unui dispozitiv și niște senzori conectate la vița-de-vie, vinificatorii vor primi datele cu privire la sănătatea plantei, îngrășămintele potrivite, condiții meteorologice, etc. 

    Cu ce idee a venit echipa CryptoBottle

    Fiind inspirați de exemplul platformei CryptoKitties.co, unde utilizatorii pot vinde și procura motanași virtuali, echipa CryptoBottle își propune să creeze o valoare adăugată pentru fiecare sticlă de vin Purcari. „Utilizatorul va putea cumpăra online o sticlă de vin virtuală, care este echivalentă unei sticle reale. Doar că, pentru a deveni unicul proprietar al acestei sticle reale, el va trebui să călătorească în Moldova și să viziteze una dintre cramele Purcari unde este păstrată sticla respectivă. Odată ce a obținut-o, valoarea sticlei va crește pentru că cumpărătorul a depus un efort ca să o obțină. El va putea s-o vândă unei alte persoane. Scopul nostru este ca, într-un final, o sticlă de vin Purcari să aibă o valoare de 100 de mii de euro”, a explicat Alexandru, unul dintre autorii acestei idei. 

    FOTO. Echipa UnVinCadou consultă mentorii

    UnVinCadou vine cu mai multe idei menite să îmbunătățească modul în care vinul ajunge de la producător la consumator. Cadouri personalizate și livrare rapidă sunt printre cele mai importante.

    BDTeam și WineNFO, idei de aplicații mobile pentru industria vinului

    Am stat de vorba cu membrii echipelor BDTeam și WineNFO. Cel mai tânăr, Nicolae Mihalache, are 17 ani. „BDTeam este o aplicație mobilă care va ajuta utilizatorii să crească vița-de-vie. Aplicația mobilă va analiza datele livrate prin intermedul unor sensori și felul cum arată plantă, iar, ulterior, va oferi recomandări despre îngrășămintele potrivite, condițiile meteorologice prielnice și așa mai departe”, povestește Nicolae. La rândul lui, membrul echipei WineNFO, Nicu Vrabie spune că ideea lui constă în crearea unei aplicații care va scana fiecare sticlă de vin prin QR code, oferind clientului informații suplimentare ce nu apar pe etichetă”. 

    Cele opt echipe care vor încerca să câștige marele premiu

    Doar 8 idei vor avea șansa să câștige marele premiu în valoare de 20 000 lei de la Purcari. Iată care sunt acestea: CryptoBottle (sticlele de vin digitalizate), BDTeam, Wine VR Guide (ghidul de vinuri care folosește tehnologii de realitate virtuală), UnVinCadou (cadouri personalizate pentru iubitori de vin), WineNFO, WineExperts, WineBox și Sommely (o aplicație asemănătoare Duolingo, doar că în loc de a învăța limbi străine, înveți despre soiuri de vin pentru a deveni un degustator profesionist).