Potrivit mărturiilor lui Ilan Shor, întreprinderea Dufremol urma să piardă procesul cu LeBridge, întrucât acesta ar fi fost influențat de însuși premierul de atunci Vlad Filat urmare a presiunilor venite din partea LeBridge. Intermediarul dintre Filat și LeBridge ar fi fost actualul consilier prezidențial Ion Păduraru, pe atunci avocat al companiei LeBridge.
„Analizând situația, Shor l-a sunat pe Filat și au stabilit o întâlnire la domiciliul acestuia. În urma discuției, pe care Shor o califică drept „productivă”, cazul LeBridge și Dufremol a fost soluționat în favoarea ultimilor. Pentru aceasta, Vlad Filat ar fi pretins 500 de mii de dolari, bani care, potrivit lui Shor, i-au fost transmiși cash chiar de el în biroul din Casa Guvernului”, se menționează în procesul-verbal al audierii lui Ilan Shor.
În urma deciziei nefavorabile compania Le Bridge Corporation Limited s-a adresat la Centrul Internaţional de Reglementare a Diferendelor Investiţionale (ICSID), care a obligat țara noastră să achite circa 2,25 milioane de dolari.
Astfel, pe 22 decembrie 2014 în cadrul ședinței Guvernului s-a decis ca Ministerul Finanțelor să achite din contul mijloacelor bugetului de stat 35,1 mil. lei, în beneficiul lui Franck Charles Arif.
Andrian Candu a declarat atunci că „s-a discutat despre posibilitatea restituirii spațiului care a fost pierdut de această companie sau plata despăgubirilor. În urma unor analize, luând în considerație statutul aeroportului, s-a ajuns la concluzia că trebuie achitate despăgubirile. Ministrul Justiției spune că a fost un câștig din partea Republicii Moldova că s-a ajuns la plata despăgubirilor.”
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.