Ce profit a înregistrat în 2013 cel mai mare producător de cosmetice din Moldova
Cel mai mare producător de cosmetice din Republica Moldova „Viorica Cosmetic” a înregistrat anul trecut un profit net de 22,65 mii lei, fiind în creștere de 2,8 ori față de anul 2012. Potrivit raportului financiar al întreprinderii, volumul vânzărilor a crescut, anul trecut, cu 13% - de la 18,06 miloane de lei la 20,4 milioane de lei, iar prețul de cost al vânzărilor a crescut cu 12,5% - de la 13,26 milioane de lei la 14,92 milioane de lei.

Cheltuielile comerciale au crescut de la 2,7 milioane de lei la 3,16 milioane de lei, sau cu 17% mai mult, iar cheltuielile administrative și generale - de la 4,57 la 6,4 milioane de lei sau cu 40% mai mult. Profitul din activitatea operațională a fost de 1,45 mii lei față de piederile de 128,1 mii de lei de acum doi ani.
Activele materiale pe termen lung al societății au crescut de la 29,97 milioane de lei la 32,07 milioane lei, iar rezervele materiale - de la 12,87 milioane la 14,63 milioane lei. Capitalul social al societății a fost de 19,5 milioane de lei.
Până în 2012, fabrica de cosmetice Viorica Cosmetic aparținea statului, însă, în urma privatizării, noul proprietar al pachetului de 95,8% de acțiuni a devenit compania „DAAC-Hermes Group”.
„Viorica – Cosmetic” a fost fondată în 1989 pe baza întreprinderii „Masloefirprom”, care se ocupa de creșterea culturilor etero-oleaginoase. În prezent, fabrica are peste 200 de denumiri cosmetice și de parfumerie și este cea mai mare din Republica Moldova. Pe piața locală mai există încă patru întreprinderi specializate în cosmetice, însă acestea importă semifabricate și își ambalează producția.