În această seară, la postul de televiziune Prime, care face parte din trustul General Media Group al cărui proprietare este Vlad Plahotniuc, a difuzat un material cu titlul „Diaspora siriană din Moldova o susţin pe Maia Sandu”.

Reporterii scriu că „mai mulţi studenţi originari din Siria, care învaţă la Chişinău, îndeamnă cetăţenii să voteze candidatul PAS la scrutinul din 13 noiembrie. Într-un filmuleţ, apărut pe internet, studenţii străini spun că şi-ar dori ca şi alţi sirieni să emigreze în Moldova, pentru a scăpa de războiul din ţara lor”. 

Filmulețul difuzat în reportajul Prime a fost încărcat pe un canal pe Youtube, care ar aparține „Fundațiaei sirieni fără frontiere”. Canalul a fost creat în aceeași zi în care a fost postat și clipul contradictoriu în care apar trei studenți sirieni de la USMF, care sunt făcuți să creadă că știrea falsă despre cei 30.000 de refugiați sirieni este adevărată. Tinerii își manifestă bucuria și le mulțumesc moldovenilor și Maiei Sandu.

Știrea a fost difuzată de Prime fără a menționa poziția liderului PAS și a trezit discuții aprinse pe rețelele de socializare, internauții interpretând știrea în cauză drept „susținerea lui Vlad Plahotniuc pentru Maia Sandu”.