Rezultatele cercetării efectuate de compania Mediascore (fosta TNS Russia) arată că postul de televiziune Russia 1 s-a plasat pentru prima dată pe primul loc în audiențe pe piața rusească, conform datelor din 2016.

Potrivit datelor raportului, cota telespectatorilor postului Russia 1 s-a majorat de la 13,4% la 13,6%, printre telespectatorii cu o vârstă mai mare de 18 ani în orașele cu peste 100 mii de locuitori. Pe de altă parte, popularitatea postului tv Pervîi Kanal s-a redus de la 14,3% la 13,3%. 

Pentru categoria de telespectatori de peste patru ani, Russia 1 s-a plasat de asemenea pe primul loc cu 12,9%, depășind cu 0,2% audiența obținută de Pervîi Kanal. 

Poziția de lider în audințe al Pervîi Kanal a mai fost depășită în 2012 de către NTV. Totuși, în 2013 acesta a revenit pe prima poziție datorită creșterii propriului content. 

Pe piața publicității Pervîi Kanal și-a păstrat poziția de lider, chiar dacă cota acestuia s-a redus de la 21 la 19%. Russia 1 și-a păstrat cota de 11%, potrivit calculelor Etat Control International, care se bazează pe datele colectate de Mediascope. 

Directorul programe Rossia 1, Alexandr Neciaev susține că majorarea cotei de piață s-a produs datorită creșterii audienței buletinelor de știri regionale, schimbarea formatului talk-show-urilor difuzate în prime-time, introducerea unor emisiuni noi în week-end, difuzarea de filme noi, precum și păstrarea poziției de lider pentru emisiunile matinale.

Reprezentantul Pervîi Kanal consideră că aceste date sunt bune pentru PR, dar nu sunt relevante în ceea ce privește audiența reală a posturilor de televiziune, subliniind că postul așteaptă „reformarea sistemul neactual de analiză a audiențelor”.