Studiul, publicat în jurnalul ''Nature Communications'' la începutul acestei săptămâni, a demonstrat că oamenii pot alerga mai mult, mai repede și mai des atunci când prietenii lor distribuie pe rețelele de socializare performanțele obținute în timpul exercițiilor fizice.

Sinan Aral și Christos Nicolaides din cadrul Massachusetts Institute of Technology au analizat datele adunate pe o perioadă de cinci ani de la 1,1 milioane de persoane — însumând în total 359 de milioane de kilometri. Alergătorii cuprinși în studiu au folosit o anumită rețea de social media pentru distribuirea datelor înregistrate cu ajutorul aplicațiilor de urmărire a activităților fizice.

''Informațiile cuprind distanța parcursă zilnic, durata și ritmul, ca și caloriile arse în timpul sesiunilor de alergare'', iar la încheierea unei sesiuni ''acestea erau imediat distribuite digital prietenilor alergătorului'', se arată în cercetare.

''A fi la curent cu performanțele prietenilor care aleargă, relevate prin mesajele distribuite prin rețelele de social media, poate reprezenta un impuls pentru a alerga mai mult, mai repede și mai des'', susține Sinan Aral.

Potrivit lui Aral, rezultatele studiului demonstrează ''puternice efecte contagioase''. ''O persoană poate fi inspirată să alerge, în medie, cu 0,3 kilometri mai mult în cazul în care prietenii săi parcurg un kilometru în plus, iar dacă aceștia aleargă cu zece minute mai mult acest lucru poate face pe cineva să parcurgă în alergare trei minute în plus'', notează autorii studiului.

Citește continuarea pe agerpres.ro.