Printre subiectele monitorizate au fost lansarea inițiativei de introducere a votului uninominal și dezbaterea în Parlament a proiectului de lege care prevede trecerea la noul sistem de vot.

Potrivit Vioricăi Zaharia, experta media care a realizat raportul și care a urmărit, în lunile februarie-aprilie 2017, cele 12 instituții media supuse monitorizării, susține că jurnaliștii au fost din ce în ce mai antrenați în campanii de propagandă. „Posturile Publika TV și Prime TV au transmis zilnic știri despre „beneficiile votului uninominal” și au prezentat faptele unilateral, favorizând Partidul Democrat.

De aceeași manieră, Accent TV a avut o abordare selectivă și a dat preferință subiectelor legate de activitatea Partidului Socialiștilor, iar în știri accentul s-a pus pe acțiunile reprezentanților acestei formațiuni, fiind ignorate alte opinii și fapte relevante”.

Datele raportului arată că cele mai frecvent utilizate tehnici de manipulare și abateri de la Codului deontologic sunt omisiunea, generalizarea, distorsionarea mesajului surselor, trunchierea citatelor, scoaterea din context, etichetările, prezentarea unilaterală a faptelor și citarea unor experți necunoscuți.

Acestea sunt doar câteva din concluziile celui de-al cincilea raport de monitorizare „Elemente de propagandă, manipulare informațională și încălcare a normelor deontologiei jurnalistice în spațiul mediatic autohton” lansat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI).