Peronul Aeroportului Chișinău a fost extins cu un segment care a fost construit de la zero. Indicele capacității portante a învelișurilor acestuia a fost majorată până la o valoare mai mare de 70 unităţi.

Aceasta va permite staționarea aeronavelor de diferite dimensiuni inclusiv cele de capacităţi mari precum Boeing 777, 767, 787; Airbus A330, A340, A310.

Astfel, în rezultatul extinderii peronului au fost reconstruite 23 locuri noi de parcare pentru aeronave, ceea ce depășește obligațiile de reconstrucție a peronului prevăzute pentru etapa I de modernizare, se arată în comunicatul companiei.

Aceasta anunță că va continua reconstrucția celei de-a doua piste a aeroportului, unde deja au fost executate o serie din lucrările de terasament pe o suprafață de 24 mii m2. Astfel, primul strat de stabilizare a părților laterale pe o lungime totală de 1100 m a fost finalizat.

Pista a fost extinsă în lățime la 45m. Totodată, lucrările de betonare pe un alt segment cu o suprafață de 24 mii m2 au fost finalizate. Aceste lucrări au fost realizate, respectând cele mai exigente cerințe și efectuate în conformitate cu cele mai înalte standarde Europene.

În continuare, urmează lucrările de aplicare a trei straturi de stabilizare și ultimul de beton la pista nouă și reconstrucția celorlalte suprafețe ale aerodromului.

Avia Invest amintește că a luat decizia de a construi o a doua pistă pentru a nu restricționa traficul aerian pe Aeroportul Chişinău, pe perioada cât pista de bază (3590 m) se află în proces de reconstrucție. Astfel, sunt evitate toate problemele din punct de vedere al siguranţei zborurilor, disconfortul călătorilor precum şi cel al companiilor aeriene, prin oferirea acestora a posibilității de operare 24/24 de pe Aeroportul Chişinău.

Actualmente, pe șantierul Aeroportului Chișinău sunt implicaţi circa 150 de lucrători şi 50 unităţi de tehnică specială.