Știrea despre faptul că oficialul rus a fost declarat persona non grata pe teritoriul RM a fost publicată de mai multe ori, doar că la ore diferite pe vesti.ru. 

Primele 2 știri conțin doar declarația lui Rogozin privind sancțiunile care urmează Rusia să le aplice RM și nemulțumirea acestuia față de decizia luată de guvernanții moldoveni. În știre nu au fost incluse părerile experților și nici ale guvernării de la Chișinău.

La scurt timp, jurnaliștii publică o altă știre despre o declarație a vicepremierului rus. În titlul știrii, redactorii scriu (citez): Dmitrii Rogozin: Autoritățile RM nu se gândesc la poporul lor.

Totodată, în știre nu se menționează nimic despre această declarație, nici când a fost făcută și nici în cadrul cărui eveniment. Textul materialului conține aceleași informații care au apărut în primele 2 știri. Mai exact, 3 fraze despre faptul că Rogozin a fost declarat persona non grata. 

O altă știre care a apărut în aceeași zi a fost despre întâlnirea lui Rogozin cu așa zisul președinte al regiunii transnistrene.  

Totodată, cei doi au avut o discuție și despre armata rusă pe teritoriul regiunii transnistrene. Potrivit redactorilor ruși, datorită militarilor ruși se menține pacea în această regiune. 

La ora 21:00, redactorii ruși au mai publicat o știre despre faptul că Rogozin a fost declarat persona non-grata. A patra știre. De această dată, redactorii au inclus mai multe declarații a oficialului rus. Dar, și în această știre nu au fost incluse părerile experților și nici poziția Chișinăului. 

Redactorii publică o știre separată și cu poziția Kremlinului, care consideră că (citez) situația cu Rogozin și Moldova sunt mai rele decât sancțiunile.

Într-un alt material, redactorii includ poziția președintelui RM față de decizia luată de Guvern.

Potrivit redactorilor ruși, decizia luată de Chișinău a fost pentru a (citez) „place șefilor de peste ocean”.

La o oră diferență, jurnaliștii ruși mai publică o știre despre faptul că Rogozin a fost declarat persona non grata. A cincea la număr și ultima. Textul acestui material a fost identic cu celelalte precendente.

Concluzii. 

Este evident că scopul jurnaliștilor ruși a fost de a accentua faptul că autoritățile de la Chișinău vor să înrăutățească relațiile cu Moscova, pe când guvernarea rusă vrea să aibă relații de prietenie și să susțină economic Republica Moldova.

***

Dacă vă place această emisiune, donați pe contul: https://www.patreon.com/emisiuniAgora.