La 33 de ani, Michelangelo (1475 - 1564) a început proiectul care a durat patru ani, din 1508 până în 1512. Fără niciun plan iniţial, detaliul lucrării finale este spectaculos. Întreaga pictură măsoară 1.100 metri pătraţi şi include nouă scene din Vechiul Testament şi mai mult de 300 de figuri. Portretele sale şi anatomia ilustrată a inspirat întregi generaţii de artişti şi oameni de ştiinţă.

Crearea lui Adam

Pictura „Crearea lui Adam”, unde degetul lui Adam şi a lui Dumnezeu aproape se ating, este una dintre cele mai recunoscute ilustraţii în istorie.

Deşi era perioada Renaşterii, biserica era extrem de strictă, iar o provocare sau încălcare a autorităţii bisericeşti era grav pedepsită. Şi din acest motiv, prezenţa unor mesaje ascunse fascinează oamenii din prezent.

În cazul „Creaţiei lui Adam”, fizicianul Frank Lynn Meshberger a descoperit un creier ascuns în figura lui Dumnezeu (imaginea de mai jos). Se crede că semnificaţia este moştenirea inteligenţei lui Dumnezeu pentru omenire. a descoperit un creier ascuns în figura lui Dumnezeu

Credit: Neurosurgery 2010

Separarea Luminii de Întuneric

Un alt studiu din 2010 a scos la iveală o altă ilustraţie a unui creier în „Separarea Luminii de Întuneric” care se găseşte sub bărbia lui Dumnezeu. Interesant este că aceste detalii nu se găsesc la alte reprezentări, întărind ideea conform căreia Michelangelo a inserat anatomia umană, scrie Descopera.ro

De asemenea, barba scurtă - care deseori este ilustrată lungă şi deasă adaugă greutate acestui argument (imaginile de mai jos).

Credit: Neurosurgery 2010

Credit: Neurosurgery 2010

Sacrul feminin

Într-un studiu din 2016, publicat în Clinical Anatomy, cercetătorii au observat că în afară de organele interne, pictorul a introdus şi structuri anatomice feminine. Un craniu de berbec care arată extrem de mult cu un uter apare de opt ori în întreaga pictură.

De asemenea, istoricii susţin că apar opt triunghiuri cu vârful în jos, care sugerează sacrul feminin. Femininul era un motiv central în arta greco-romană, dar care nu era văzut bine în biserica creştină patriarhală. Femeile sunt centrale şi în anumite scene, ceea ce poate reprezenta un mod de a onora femeile.

A fost utilizarea simbolurilor modul în care artistul provoca Biserica, aducea un omagiu ştiinţei, glorificând mintea umană, o recunoaştere a sacrului feminin sau aveau rolul de a oferi alte mesaje criptice? Întrucât nimeni nu ştie răspunsul exact, au existat (şi vor exista în continuare) o sumedenie de interpretări.