Totodată, primele patru locuri în topul celor mai descărcate titluri pentru Android sunt ocupate de aplicaţii ale companiei: WhatsApp, Messenger, Facebook şi Instagram. Pe locurile şase şi zece se situează Facebook Lite şi Messenger Lite.

Combinat, cele şase aplicaţii deţinute de Facebook au fost descărcate de 297 milioane de ori în iulie, după cum se vede în infograficul de mai jos realizat de Statista.

Doar dezvoltatorii cu resurse financiare mari au succes.

Pentru dezvoltatorii de aplicaţii mobile este din ce în ce mai dificil să câştige bani de pe urma acestora, din cauza competiţiei acerbe şi a aşteptărilor tot mai mari ale utilizatorilor, potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pieţei Gartner. Conform analiştilor, pentru ca o aplicaţie să se impună pe piaţă, aceasta trebuie să fie de calitate şi să ofere multe funcţionalităţi. Iar aceste lucruri înseamnă costuri mai mari de cercetare, dezvoltare, livrare şi suport, pe care majoritatea dezvoltatorilor nu şi le permit. De aceea, este tot mai greu ca un dezvoltator să concureze cu Facebook, o companie cu resurse imense.

Gartner estimează că, până în 2018, doar una din 10.000 de aplicaţii dedicate consumatorilor va reprezenta un succes financiar.