Însă, există situații neplăcute și în cazul celor care se informează din surse credibile, aparent. Un exemplu elocvent care s-a întâmplat recent, este un material publicat pe site-ul Timpul.md - un portal informațional cu surse credibile și verificate, în majoritatea cazurilor. 

Redactorii de la Timpul au publicat, ieri, un material pe care l-au intitulat, inițial (citez): Breaking News. Igor Dodon, persona non grata în România și în Ucraina. 

Titlul a sunat de parcă anunța un fapt împlinit și o decizie oficială a autorităților de la București și Kiev. În realitate, însă, era vorba de o declarație făcută de fostul premier Iurie Leancă în cadrul unui interviu. De mneționat că nici măcar declarația lui Leancă nu era în corespundere cu titlul. 

Cei care au făcut click pe link au aflat din corpul știrii că de fapt este o declarație a unui politician. Însă, cei care au distribuit informația, fără să citească știrea - au dezinformat oamenii.

Ulterior, redactorii au schimbat titlul știrii. Dar, acesta a rămas la fel de greșit ca și precedentul. (citez) Igor Dodon este de facto persona non grata atât în România, cât şi Ucraina. Redactorii nu menționează în titlu că este vorba de o declarație și nicidecum de o decizie oficială.

Concluzii. 

De vină sunt și oamenii care refuză să citească textele integrale ale materialelor jurnalistice, dar și jurnaliștii care încearcă să atragă audiențe prin intermediul titlului, uitând de normele etice și deotologice.

Principala recomandare pentru voi, consumatorii, este să vă informați din mai multe surse, întotdeauna, și să nu aveți încredere într-un singur site de știri, ziar, post de radio sau TV.