Scopul concursului a fost promovarea merchandising-ului pentru vitrinele magazinelor fashion, identificarea și promovarea noilor talente care au aspirații în acest domeniu, oferirea suportului pentru dezvoltarea competențelor artistice şi facilitarea colaborărilor între reprezentanţii industriei de modă cu designerii şi decoratorii de vitrine.

Tatiana Durleștean, manager industria ușoară, Proiectul de Competitivitate din Moldova: „O vitrină decorată creativ este cea care îl face pe consumator să pășească pragul unui magazin. De câte ori nu am cerut anume rochia din vitrină sau bluza de pe manechin, pentru că manechinele, elementele de decor, lumina și desigur povestea în care este antrenată vitrina fac vânzarea pieselor vestimentare. Arta decorării vitrinelor se educă și noi în Moldova avem tineri talentați, designeri de interior, arhitecți, fotografi care sunt  pasionați de decor și care îmbină atât industria fashion, cât și cea creativă pentru a crea povești în vitrine. Proiectul de Competitivitate susține dezvoltarea industriilor serviciilor creative și a industriei ușoare din Moldova.”

În cadrul primei etape a competiției 24 de participanți pasionați de designul vitrinelor de magazine și-au demonstrat creativitatea și talentul și doar opt dintre ei au ajuns în finală. Aceștia au muncit timp de două săptămâni la amenajarea și decorarea vitrinelor a șapte branduri autohtone, printre care se numără „Julia Allert”, „Olsa Shoes”, „Vasconi”, „Tricon”, „Ionel” și „Amarena Secret” și magazinul MODA. Astfel, designerii au trebuit să amenajeze vitrine care să prezinte colecția brandului din sezonul de toamnă-iarnă 2017, dar și să combine expunerea de produse cu crearea unei istorii și inducerea unei atmosfere aparte („Vitrină cu poveste”). Pentru fiecare proiect organizatorii au alocat câte 150 de dolari care au fost utilizați pentru achiziționarea materialelor necesare.

Oxana Berzan, Manager de Proiect, Centrul de Excelență în Design și Tehnologii „ZIPhouse”: „Participanții la acest concurs au dat dovadă de creativitate și foarte multă implicare. Prin urmare, proiectele câștigătorilor se caracterizează prin originalitate, creativitate, compoziție și echilibru, calitate, tematica și modul în care cerințele speciale înaintate proiectului au fost îndeplinite. Ne bucurăm ca într-un final să avem niște vitrine foarte atrăgătoare.”

Citește continuarea pe Ea.md.