Centru de Informare Turistică a fost creat cu sprijinul financiar al Uniunii Europene în cadrul Programului „Susținerea Măsurilor de Promovare a Încrederii”, implementat de PNUD, precum și al USAID și Guvernul Suediei, prin Proiectul de Competitivitate din Moldova.

Centrul de Informare Turistică (CIT) este amplasat la parterul Primăriei Chișinău. Aici turiștii vor afla informații atât despre destinațiile turistice deja bine cunoscute, cât și despre cele neexplorate încă. Printre acestea se regăsesc monumente culturale și de arhitectură, rezervații naturale, mănăstiri, vinării, centre meșteșugărești, inclusiv destinații turistice din stânga Nistrului.

Nistor Grozavu, viceprimar al municipiului Chișinău: „Astăzi este o zi foarte importantă pentru municipiul Chișinău dar și pentru întreaga republică. Odată cu deschiderea acestui centru se deschid posibilități majore de a informa pe orice își dorește să afle mai multe despre traseele turistice din oraș și din întreaga țară. La fel, centrul va contribui la crearea unui triunghi de colaborare Iași-Chișinău- Cernăuți și Iași- Chișinău-Odesa, care ar putea atrage un număr mare de turiști. Suntem recunoscători ANTRIM-ului pentru că a inițiat acest pareteneriat public-privat pentru deschiderea acestui centru amplasat în clădirea Primăriei-o bijuterie arhitecturală”.

Realizarea proiectului a costat în jur de 1,5 milioane de lei, dintre care 235.000 de lei au fost oferiți de Uniunea Europeană și 1,3 milioane de lei de USAID și Guvernul Suediei. Primăria municipiului Chișinău oferă spațiul de 100 m 2 și va suporta cheltuielile de întreținere a spațiului pe o durată de 5 ani.

James D. Pettit, ambasadorul SUA în Republica Moldova: „Guvernul SUA susține sectorul turismului Republicii Moldova de mai bine de cinci ani, iar lansarea Centrului de Informare Turistică la Chișinău vine să întregească ecosistemul turistic și să acopere cea mai mare necesitate a turiștilor - accesul la informație. Potrivit sondajelor, 71% dintre turiștii intervievați la ieșirea din țară au remarcat lipsa informației drept cea mai mare provocare în timpul călătoriei în Republica Moldova”.

Pe lângă materiale informative, ghiduri turistice, vederi și cărți poștale, Centrul va găzdui expoziții de fotografii și picturi sau evenimente de degustare a vinurilor. CIT consolidează bazele dezvoltării unei rețele regionale și naționale de centre de informare turistică. Un centru similar activează deja în stânga Nistrului, la Tiraspol.

Sectorul turismului din Republica Moldova are potențial de dezvoltare și reprezintă un factor-cheie de progres socio-economic, contribuind la reducerea sărăciei și migrației. În prezent, sectorul turismului are o contribuție de 2%-3,5% la PIB, împreună cu industriile conexe. Anul trecut, 3,2 milioane de străini au vizitat țara noastră, cu 19% mai mult decât anul precedent. În 2014, a fost lansat brandul turistic de țară „Pomul Vieții: Descoperă căile vieții” prin care turiștii străini sunt invitați să „descopere necunoscutul".