Singles Day a fost un real succes anul trecut, când 17,79 miliarde de dolari au fost cheltuiți pe site-ul de cumpărături Alibaba (echivalentul asiatic al Amazon), în primele 12 ore ale „Zilei Unice”. În primele două ore, site-ul încasase deja șapte miliarde de dolari. Mai mult, 82% din comenzi au fost plasate de pe dispozitive mobile.

Astfel, anul acesta, de Black Friday-ul local se așteaptă să aibă peste 20 de miliarde de dolari încasări. La bază are cam același concept ca Black Friday, o zi în care dai buzna în magazine sau pe site-uri online și cumperi produsele mult dorite la prețuri mult mai mici. 

Singles Day a început ca o sărbătoare obscură „anti-Valentine” pentru persoanele singure din China din anii 1990, când studenții de la Universitatea Nanjing au început să sărbătorească singurătatea lor. La noi e cunoscută și sub numele de Ziua Burlacilor. China are și un puternic dezechilibru de gen. În 2011, datele oficiale au arătat că erau cu 20 de milioane mai mulți bărbați decât femeile sub vârsta de 30 de ani.

Această alternativă la Black Friday a fost preluată de gigantul de comerț online Alibaba în 2009 și a devenit acum o zi în care toți, indiferent de statutul lor, își cumpără cadouri. De asemenea, a fost văzută ca o șansă de a spori vânzările în perioada de relaxare între sărbătorile naționale ale Săptămânii Aurii din China, din octombrie, și sezonul cumpărăturilor de Crăciun.