sursa foto: mbnsolutions.com

Directorul general al RBS, Ross McEwan, a avertizat în repetate rânduri despre nivelul crescând de folosire a aplicațiilor mobile și a serviciilor de online banking (efectuarea tranzacțiilor bancare prin intermediul Internetului). Conform datelor pe care compania le-a publicat vineri, începând din 2014, numărul clienților care se duc la sucursale pentru a efectua operațiuni bancare a scăzut cu 40%, în timp ce tranzacțiile online au crescut cu 73%. Totodată, o cincime din clienții RBS folosesc numai serviciile digitale ale băncii. 

Reprezentantul sindicatului Unite, Rob MacGregor, a descris concedierile ca fiind o acțiune „sălbatică”.

„Trebuie să ne întrebăm la modul serios dacă aceste măsuri marchează sfârșitul activității bancare în rețelele de sucursale ... Acest anunț va schimba pentru totdeauna imaginea sistemului bancar în această țară și va fi urmat de pierderea locurilor de muncă de către mii de angajați”, a spus oficialul.

Conform unei analize publicate de Bank of England săptămâna trecută, industria fintech (tehnologia financiară) „poate avea consecințe grave asupra modelelor de afaceri ale băncilor tradiționale”.