Potrivit aceluiași raport, Ministerul Finanțelor și Ministerul Transporturilor nu au asigurat  complet și eficace resursele necesare pentru îmbunătățirea infrastructurii drumurilor. De asemenea, auditul a constat ineficiența și lipsa transparenței decizionale la repartizarea resurselor Fondului Rutier.

„Agenția Servicii publice actualizează datele din sistem în lipsa certificatelor de omologare, care joaca un rol important la determinarea bazei impozabile pentru taxa de folosire a drumurilor”, a declarat raportorul auditului, Angela Oboroceanu.

În aceeași ordinde de idei, raportul indică faptul că în sistemul „Autotest” au fost admise înscrieri eronate a sumelor reale achitate de către șoferi.

„Serviciul Fiscal de stat nu beneficiează de acces la informația zilnică privind testarea tehnică pentru a stabili baza impozabilă. Ministerul Transporturilor nici până la finele anului 2017 nu a asigurat obținererea eficienței în vederea atingerii rezultatelor scontate, iar activitarea serviciului e-vinieta a fost tergiversată”, susține Oboroceanu.

Auditul a mai scos la iveală și o mulțime de rezerve ce țin de transferarea tardivă a banilor către Fondul Rutier, dar și lipsa unui schimb de informații între Serviciul Vamal și Agenția Servicii Publice.

Președintele Curții de Conturi, Veaceaslav Untilă susține că situația infrastructurii drumurilor din Moldova este alarmantă:

„Starea drumurilor este o chestie care îi deranjează pe mulți dintre cetățenii țării noastre, și ei au dreptate, mai ales că plătesc și impozite pentru drumuri bune. Pe noi ne deranjează că nu avem pe cine întreba. Reforma administrației publice centrale a modificat multe lucruri”, a declarat Untilă.

Un alt aspect care necesită precizări din partea autorităților de resort, este din punctul de vedere al lui Veaceaslav Untilă, numărul real al mașinilor înmatriculate în Moldova:

„De ce nu știm care e numărul de mașini în Moldova? Registrul ne dă un număr, la înmatriculare, la testarea tehnică e alt număr. Mai comparăm cu Inspectoratul Fiscal, e cu totul altceva. Avem nevoie de un sistem, ca să ne fie clar ce se întâmplă în Moldova”, a subliniat Președintele Curții de Conturi.

 În replică, directorul Agenției de Stat a Drumurilor, Gheorghe Curmei a spus că Fondul Rutier din Moldova primește resurse insuficiente, iar drumurile se strică mai mult din cauza mașinilor de mare tonaj:

  „Fisurile, gropile, au apărut datorită încărcăturii excesive a mașinilor. Fondul Rutier alocă foarte puțini bani”, susține Curmei.

Conform proiectului bugetului de stat  pentrul anul 2018, Fondului Rutier îi vor fi alocate 1,7 miliarde de lei.