1. CryptoBottle. Fiind inspirați de exemplul platformei CryptoKitties.co, unde utilizatorii pot vinde și procura pisici virtuale, echipa CryptoBottle își propune să creeze o valoare adăugată pentru fiecare sticlă de vin Purcari. „Utilizatorul va putea cumpăra online o sticlă de vin virtuală, care este echivalentă unei sticle reale. El va putea s-o vândă unei alte persoane. Scopul nostru este ca, într-un final, o sticlă de vin Purcari să fie cumpărată la un preț de 100 de mii de euro”, a explicat Alexandru, unul dintre autorii acestei idei. 

2. BDTeamIdeea BDTeam contsta în crearea unei aplicații care ar schimba odată și pentru totdeauna modul de a face vin. Cu ajutorul unui dispozitiv și niște senzori conectate la vița-de-vie, vinificatorii vor primi datele cu privire la sănătatea plantei, îngrășămintele potrivite, condiții meteorologice, etc. 

3. UnVinCadou (bounty.wine)UnVinCadou vine cu mai multe idei menite să îmbunătățească modul în care vinul ajunge de la producător la consumator. Cadouri personalizate și livrare rapidă sunt printre cele mai importante idei. 

4. WineFrame (WineNFO). Ideea constă în crearea unei aplicații care va scana fiecare sticlă de vin prin QR code, oferind clientului informații suplimentare ce nu apar pe etichetă. 

5. WineExperts (WineAdvisor). Membrii echipei își propun să creeze un chatbot care îl va ajuta pe client să aleagă vinul care se potrivește gusturilor lui. Acest asistent virtual va răspunde la întrebările utilizatorului și îi va oferi mai multe soiuri de vin conform preferințelor. 

6. WineBox (WiCo). Echipa WineBox vine cu 
soluții simple pentru cei care doresc să găsească vinul preferat. „Vrem ca fiecare persoană să poată alege vinul într-un mod simplu, fără necesitatea de a consulta un somelier profesionist”, spune unul dintre inițiatorii WineBox, Vlad Drahnea.  Potrivit lui, pe site-ul WineBox orice client va putea să descrie preferințele lui, care ulterior vor fi analizate cu ajutorul unui mecanism, iar, într-un final clientul va primi o listă a vinurilor care se potrivesc cel mai bine gusturilor lui”.

7. Sommeliero. Echipa Sommeliero își propune să creeze o aplicație care le va permite utilizatorilor să descopere vinurile produse de companii locale. Pentru expoziții internaționale va fi  disponibilă o versiune specială cu excursii virtuale interactive și captivante. 

Chateau Purcari va oferi 20. 000 lei echipei care va lua locul I. Pentru locurile II și III - câte 10.000 MDL. Tekwill promite câte o lună de hosting echipelor care vor ieși de la Wine Hacks cu locurile II și III. De altfel, organizatorii spun că nimeni nu va pleca acasă cu mâna goală.

Inițiativa Wine Hacks este organizată cu suportul Western NIS Enterprise Fund (WNISEF).

Mai multe detalii cu privire la hackathonul Wine Hacks by Purcari găsiți pe pagina de Facebook a evenimentului.


RECTIFICARE. Versiunea precedentă a știrii făcea referire la „Cele 6 echipe care participă la Wine Hacks, primul hackathon dedicat inovațiilor în industria vinicolă". În realitate, șapte echipe participă la hackathon. Autorul știrii îi cere scuze echipei Sommeliero pentru omiterea inițială a acesteia, lucrul care nu a fost făcut în mod deliberat.