Tânărul spune că ideea afacerii i-a venit încă de pe băncile şcolii: „Vroiam să produc ceva, să devin cineva. Am fpcut un studiu al pieţei şi am observat că această nişă este acoperită de importurile din Turcia şi China, în majoritate produse de o calitate joasă, dar la un preţ exagerat. M-am gândit că aş putea să fac acest lucru cu mult mai bine”.

Volumul total al investiţiei a fost de 400.000 lei, dintre care 300.000 i-am obţinut în cadrul proiectului Investiții și Servicii Rurale, iar 100.000 au reprezentat resursele financiare proprii. „Astfel, am putut procura tot utilajul de care aveam nevoie şi cu ajutorul căruia executam toate etapele de confecţionare. Banii proprii au fost investiţi în materia primă”, explică tânărul antreprenor.

La început, atunci cnd recruta personalul, era tratat cu neîncredere de cei care veneau să se angajeze. Între timp, angajaţii au remarcat talentul de manager al lui Valeriu. „Nu ştiam nimic, am început de la zero. Acum sunt atât de mulţumită şi sigură pe ziua de mâine, încât mi-am adus toată familia aici”, spune o angajată.

Totuşi, antreprenorul recunoaşte că a trebuit să înveţe din mers: „Segmentul de producere şi cel al mangementului a trebuit să le însuşesc mai bine. Poate de aceea, am făcut o greşeală, că nu mi-am înregistrat un brand. Acum suntem în proces de iniţiere a acestuia şi sunt sigur că lucrurile vor lua o altă turnură”. Multe dintre modelele de haine sunt realizate de însuşi Valeriu, dar care este ajutat de mama sa, care este de profesie contabilă.

În prezent, tănârul are cinci angajaţi permaneniţi, însă atunci când comenzile cresc, numărul acestora ajunge la 15. Modele realizate sunt comercializate în centrele comerciale din Hînceşti şi Ştefan-Vodă. „Beneficiarii direcţi sunt copilaşii care se bucură de producţia noastră şi le este comod în ea. Totodată, şi mamele lor sunt satisfăcute de calitatea şi de preţul produselor noastre”, mai spune tânărul.

Viitorul înseamnă pentru Valeriu extinderea afacerii şi definitivarea lucruului asupra brandului personal, pentru care vrea să invite un expert din Germania. Antreprenorul este ferm convins că şi în Republica Moldova pot fi lansate afaceri de succes, pentru aceasta fiind nevoie de multă perseverenţă şi dăruire.

O femeie din raionul Călărași - în fruntea unei companii de succes. Cifra de afaceri - 7 milioane de lei

Agora precizează că Proiectul de Investiții Rurale, faza II (RISP II) a fost finanțat de finanţat de Asociaţia Internaţională pentru Dezvoltare (AID) și s-a încheiat în 2012. În total, au fost fondate 1.700 de întreprinderi noi în agricultură, care au deschis peste 7.000 de locuri de muncă.