Astfel, în perioada 1-30 mai, în pofida faptului că a publicat cu 25% mai multe postări decât Andrei Năstase, Ion Ceban a atras doar 297 fani noi pe Facebook și a generat, timp de 30 de zile, un total de 300 de comentarii.

În aceeaşi perioadă, numărul de fani ai lui Andrei Năstase a crescut cu 4047 - de 13 ori mai mult decât candidatul socialiștilor la fotoliul primăriei capitalei. În plus, Andrei Năstase a generat 18.000 de comentarii online - de 60 de ori mai mult decât Ceban.

Dacă PSRM a investit mult în publicitatea stradală, împânzind orașul cu billboarduri electorale, atunci în mediul online susținătorii lui Ion Ceban nu reacționează aproape deloc la mesajele acestuia. În medie, Ceban a generat câte 2 comentarii per postare.  

Pe de altă parte, Andrei Năstase a optat pentru platforme disponibile gratuit, construindu-și o strategie de campanie digitală foarte bine pusă la punct, dar, mai ales, cu un randament înalt. Astfel, mesajele liderului Platformei DA s-au propagat mult mai eficient și convingător printre potențialii susținători ai acestuia. 

Conform statisticilor analitice interne ale rețelei de socializare Facebook, aceasta are 630.000 de utilizatori în Chișinău și suburbiile acestuia, cifră ce aproape coincide cu numărul total de alegători înregistrați în mun. Chișinău.

Acest material este un Advertorial Politic și nu prezintă punctul de vedere al redacției AGORA. Instituția nu poartă responsabilitate pentru conținutul textului de mai sus.