Au străbătut țara noastră în lung și în lat, au parcurs sute de kilometri și au vizitat 10 locuri de interes turistic din Moldova. Străinii au gustat din autenticitatea vieții rurale, s-au delectat cu bucatele tradiționale și Vinul Moldovei și au cunoscut cultura locală. 

Jurnaliștii au vizitat Hanul „Manuc Bey”, Combinatul de Vinuri „Cricova”, Vinăria „Purcari”, Castelul „Mimi”, Mănăstirea Curchi și Rezervația Cultural-Naturală „Orheiul Vechi”, Transnistria cu opriri la Cetatea Tighina și o excursie prin centrul orașului Tiraspol.

„Turul orașului subteran de la „Cricova”, cu opriri în sălile de producere a spumantelor, dar și în sălile de degustare ne va rămâne în memorie încă mult timp. Mi-a plăcut extrem de mult un vin rose produs de „Cricova”, de aceea, am luat o sticlă pentru prietenii mei din Italia. La fel, mi-a plăcut extrem de mult Hanul lui „Manuc-Bey” și istoria tumultoasă din spatele acestuia. Iar restaurantul de lângă lac, unde am luat prânzul, mi-a adus aminte de litoralul mediteranean”, povestește Giovanni Bosi, editor - șef al revistei „TurismoItaliaNews” .

Atât jurnaliștii din Polonia, cât și cei din Italia au fost impresionați să interacționeze cu localnicii și au surprinși de ospitalitatea gazdelor, alături de care au gătit bucate tradiționale de sezon. 

Polonezii s-au implicat în tot procesul de pregătire a vărzarelor - plăcinte cu cireșe: au cules fructele din pomii situația în curtea pensiunii „Casa Karaman”, au scos sâmburii, au frământat aluatul și au copt deliciile culinare sub îndrumarea gazdei.

„Moldova are toate ingredientele necesare pentru a atrage turiștii italieni: un vin extrem de savuros, peisaje rustice frumoase, localnici ospitalieri și bucate delicioase.” Massimo Terracina, jurnalist, publicația „Travel Quotidiano”

Vizita jurnaliștilor s-a încheiat la festivalul de muzică clasică în aer liber „descOPERĂ”, desfășurat într-un spațiu rural inedit, situat în inima Rezervației Cultural-Naturale „Orheiul Vechi”, cu un decor natural și o acustică de excepție.

„Turismul este o ramură ce se dezvoltă extrem de repede, iar oferta turistică a țării noastre devine tot mai cunoscută în lumea întreagă. Ne bucurăm că datorită vizitelor jurnaliștilor străini, tot mai muți oameni vor descoperi Moldova - o perlă turistică neexploatată din Europa de Est. Venirea jurnaliștilor din Polonia și Italia este o activitate importantă din planul de promovare a Moldovei pe piețele țintă. Iar după cum ne-au arătat experiențele anterioare, zecile de materiale publicate în afară atrag după sine și mii de noi turiști”, a declarat în context Diana Lazăr, vicedirector Proiectul de Competitivitate din Moldova. 

 * Autor: Capitolina Turculeț, reporter stagiar