Cel de-al treilea panel de discuții pe acoperișul AGORA s-a axat pe modul în care mediul de afaceri poate îmbunătăți imaginea Chișinăului ca oraș turistic. 

Crearea unei direcții de turism în cadrul Primăriei: un lux sau o necesitate? 

Implicarea businessului în dezvoltarea turismului urban are un rol important, în contextul în care la nivelul Primăriei nu există o direcție care să se ocupe strict de promovarea Chișinăului. Angajații municipali par să aibă alte priorități, însă acest lucru nu trebuie să-i descurajeze pe locuitori și oaspeți ai Capitalei, susține Natalia Țurcanu de la Biroul de informare turistică. 

 „Centrele de promovare a orașului pot fi deschise de către un ONG sau chiar de către o companie privată. Important este să fie în favoarea turiștilor”, a afirmat experta.  

Ziua Vinului, o sărbătoare admirată de vizitatori 

Atunci când vine vorba de punctele forte ale orașului nostru, vinul reprezintă un atu indiscutabil, potrivit celor spuse de Veronica Tomescu-Raețchi, fondatoarea Winetour Moldova.  

„Ziua Vinului este magnetul numărul unu pentru turiștii dinafară. Această zi este promovată de către agențiile de turism străine ca un eveniment major, cum ar fi Oktoberfest-ul din Germania”, a declarat invitata #RoofOffline2018.

Vizitele la cele mai importante wine baruri din Chișinău sunt un fenomen care prind amploare în rândul turiștilor, a spus experta. Totodată, oaspeții Capitalei sunt atrași de tururile virtuale care le oferă posibilitatea de a cunoaște mai multe despre regiunile vinicole din Moldova și soiurile din care se produce vinul. 

Piața Centrală și muzeele 

În ultima vreme, Piața Centrală trezește interesul mai multor turiști pentru că este locul în care aceștia pot trăi „o experiență adevărată”, să deguste bucate tradiționale și să vadă „niște oameni reali”, au spus invitații. 

„Înainte ne era rușine să ducem turiștii la Piața Centrală. Am depășit deja acest moment. Piața Centrală este acum o atracție pentru turiști”, a declarat reprezentanta Biroului de informare turistică, Natalia Țurcanu. 

Dacă străinii care merg la Piața Centrală „trăiesc o experiență adevărată”, acesta nu este cazul turiștilor care vizitează muzeele aflate la Chișinău, a spus ghidul Maria Axenti. Interacțiunea oamenilor cu acest loc are de suferit din cauza obstacolelor ce țin de lipsa facilităților pentru copii și vorbitori de alte limbi, susține experta. 

„Muzeele noastre sunt valoroase, dar ele au nevoie de modernizare, să fie mai interactive, mai accesibile”, a spus Maria Axenti. 

Reminiscențe sovietice

Tendința de a scăpa de trecutul sovietic poate fi valabilă în mai multe domenii, dar nu și în cel al turismului. Potrivit ghidului Maria Axenti, partea sovietică, „neglijată” de locuitori, este o resursă turistică pe care Chișinăul trebuie să-o valorifice. Turiștii străini se arată „impresionați de forme, de culori și de străzile late” proiectate în timpul URSS, „pentru ei este ceva neobișnuit”, a spus experta. 

Despre #RoofOffline 

Discuțiile #RoofOffline, organizate pe acoperișul AGORA, au fost axate pe identificarea soluțiilor pentru comunitate, municipalitate și business, ca răspuns la problemele stringente cu care se confruntă Chișinăul. Evenimentul a reunit parteneri de dezvoltare, reprezentanți ai ONG-urilor și ai companiilor private.

„Odată cu lansarea acestor evenimente AGORA își propune să devină mai mult decât o instituție media. Vrem să fim o platformă de comunicare pentru activiști, designeri, businessul mic și mijlociu, societatea civilă și toți cei interesați și care au un cuvânt de spus la timpul și locul potrivit”, a spus Victoria Dumbravă, editor-șef Agora.md.

partenerul general al evenimentului - Kaufland

partener silver - Rogob,

parteneri: Vinaria din ValeCasa Rinaldi în MoldovaUnicorn Winery MoldovaMerryBerryB'SweetGusto PretzelRozmarin CafeOMactivIvatherm Republica MoldovaEcoVazonAntos cosmetică naturalăEclair - Tea, Decor & Lifestyle ShopTafelgutFresh & JoyGrădina MărioareiOLDCOM MoldovaCadouri Originale decor din baloaneRikipalPictura Magică pe apăSmokehouse: BBQ, Beer, CommunityLabrewtory Brewing Company.

Mulțumiri speciale: Foreign Small Enterprise Alliance - FSEAAFAM - Asociația Femeilor Antreprenoare din Moldova.