La 17 iunie 2018, Publika.md a publicat reportajul „Amor cu subalterna: Ablyazov, filmat cum face sex cu Ludmila Kozlovska (VIDEO 18+)”. Ulterior, reportajul a fost preluat de Prime.md, dar și de Canal 3. În toate reportajele este citat portalul din Kazahstan Nur.kz, fiind specificat că imaginile au fost preluate de pe un site pentru adulți și că în video ar fi Mukhtar Ablyazov și Lyudmila Kozlovska. 

„Controversatul oligarh din Kazahstan Mukhtar Ablyazov ar avea o legătură amoroasă cu președinta organizației Open Dialog Foundation, ucraineanca Ludmila Kozlovska. Organizația face lobby la Consiliul Europei și în instituțiile UE în favoarea opoziției de la Chișinău. Fundația este finanțată de kazah, iar Kozlovska îi este avocat în procesele de judecată”, se spune în reportaj. Chiar dacă înşişi autorii reportajului menţioneză că „portalul Nur.kz a scris că Lyudmila Kozlovska a comentat acest video ca fiind o înscenare a serviciilor secrete din Ucraina și Kazahstan.

În același timp, soțul ei, Bartosz Kramek, a declarat că în imaginile apărute pe internet nu este soția lui, totuşi materialul a fost publicat cu un titlu şi subtitlu afirmative care indică clar „Ablyazov, filmat cum face sex cu Ludmila Kozlovska”, iar opinia persoanelor vizate direct nu a fost solicitată.

Motivul pentru care acest subiect a devenit ştire la aceste posturi de televiziune din ţara noastră poate fi dedus din informaţia de context, şi anume că organizația condusă de Kozlovka ar susține partidele de opoziție din Moldova şi oferă servicii de avocatură „unor pretinși deținuți politici”. Astfel, publicului moldovenesc îi este indusă ideea că opozanţii guvernării actuale sunt susţinuţi de o persoană cu legături şi calităţi morale dubioase.

„Toate mijloacele de propagandă controlate de Plahotniuc au răspândit această știre falsă.” Lyudmila Kozlovska

Contactată de portalul Stopfals.md, Lyudmila Kozloska a negat cele apărute în presă, menționând că jurnaliștii posturilor moldoveneşti nu i-au cerut opinia atunci când au realizat aceste reportaje. Ea îl acuză pe liderul PDM, Vlad Plahotniuc, că ar denigra-o prin intermediul instituţiilor media pe care le deține. „Am observat că toate mijloacele de propagandă controlate de Plahotniuc au răspândit această știre falsă. Este un semn pentru mine că el înţelege impactul meu de promovare internațională a drepturilor omului în Moldova şi încearcă să mă defăimeze”, a adăugat activista.

„Este o tradiție deja în R. Moldova să se facă trimitere la liderul Partidului Democrat.” Vitalie Gamurari

Editorul Publika.md, George Iosip, a refuzat să răspundă la întrebarea de ce autorii reportajului nu au cerut opinia personajelor vizate, menționând doar că „toată informaţia de care aveţi nevoie o găsiţi în ştire. E foarte clar scrisă”.

La rândul său, Vitalie Gamurari, purtătorul de cuvânt al PDM, a declarat pentru portalul Stopfals.md că refuză să comenteze cele invocate de expertă. „Eu nu vreau să comentez declarațiile dumneaei. Eu cred că orice persoană privată, inclusiv ea, are dreptul la o dezmințire. E contextul privat al fiecărei persoane. În general, dacă ea consideră că aceste imagini video au fost falsificate, să încerce să demonstreze. Eu sunt jurist și întotdeauna aștept probe. Este deja o tradiție în Republica Moldova, ca ceva să fie mai vizibil, să se facă referință la liderul Partidului Democrat sau la partidul de la guvernare”, a conchis Vitalie Gamurari.

Fundația Open Dialog a fost înființată în Polonia în anul 2009, la inițiativa Lyudmilei Kozlovska. La nivel european, această Fundație este cunoscută pentru promovarea drepturilor omului, a democrației și a statului de drept în spațiul post-sovietic. Fundaţia are reprezentanţe în Varşovia, Kiev şi Bruxelles.