Cum scăpăm de hârțăgorie și „maratonul” de la o instituție la alta atunci când avem nevoie de aprobarea unei solicitări sau obținerea unui serviciu public? Altfel spus, ce poate fi schimbat în interacțiunea cetățenilor cu statul? Am căutat răspunsul la această întrebare în discuțiile cu cetățenii pe care i-am întâlnit în centrul Capitalei. 

„Probabil, ar trebui schimbate legile. Angajații îndeplinesc acele legi și regulamente care sunt, ei nu pot să le ocolească”, afirmă un cetățean.

„Ar trebui mai multă atenție pentru toți locuitorii Moldovei, nu doar pentru cei de la Chișinău”, spune o doamnă. 

Întrebați dacă schimbul electronic de date între instituțiile publice ar fi o soluție pentru o prestare mai accesibilă și mai calitativă a serviciilor pentru cetățeni, majoritatea celor intervievați au răspuns afirmativ. Printre motivele invocate au fost economisirea timpului, eficiența și reducerea costurilor.  

Acest material este rezultatul unei colaborări dintre AGORA și Agenția de Guvernare Electronică, în cadrul Proiectului „Consolidarea democrației în Moldova prin alegeri incluzive și transparente”, implementat de PNUD Moldova cu suportul financiar al Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID), Ambasadei Marii Britanii la Chișinău prin intermediul Fondului pentru Buna Guvernare și al Ambasadei Olandei prin Programul Matra.