În cazul bărbatului decedat la Telecentru, instituțiile par să-și paseze responsabilitatea. Serviciul 112, care preia apelul și-l trimite dispeceratului de la Urgență, a spus că a recepționat primul apel la ora 21:10. 

Urgența, la rândul său, afirmă că la  20:13 dispeceratul a înregistrat solicitarea de chemare pentru un „bărbat necunoscut la sol cu spumă la gură”.

„La ora 20:32 solicitarea a fost transmisă pentru deservire echipei de la Substațiunea AMU Centru, care a parcurs distanța pînă la locul solicitării în opt minute”, explică CNAMUP.  Aceștia nu oferă însă explicații ce anume s-a întâmplat în intervalul 20:13 și 20:32, moment în care mașina a fost trimisă la fața locului. 

„Ajunsă la fața locului, echipa după examinare (TA, puls, FR și electrocardiogramei) a constatat decesul pacientului. Concretizăm că în intervalul de timp 18:00-22:00 zilnic se înregistrează un număr mare de solicitări cu diferit grad de urgență, în cazul dat la timpul cînd a parvenit această solicitare, toate echipele se aflau la deservirea altor solicitări. Pe acest caz IMSP CNAMUP a pornit o anchetă de serviciu, cu detalii vom reveni ulterior”, a conchis CNAMUP.

Între timp, Serviciul 112, care recepționează atât apeluri destinate urgențelor medicale, cât și pompierilor și poliției, spune că nu poartă răspundere pentru acțiunile ambulanței, după ce aceasta este alertată.

Incidentul a fost comentat și de secretarul general de stat al Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, Boris Gîlca. „Regretabil și revoltător. Cazul cu sosirea ambulanței peste 40 minute este documentat sub ancheta internă a Ministerului. Așteptăm concluziile și nu le vom tolera”, a scris secretarul general pe Facebook.