KAUFLAND

Rețeaua de supermarket-uri Kaufland, care în 2019 ar urma să deschidă primele magazine în Republica Moldova, a dat startul unei ample strategii în privința plasticului, implementată internațional, la nivelul întregului grup.

„Compania a definit clar principiile evitării consumului de plastic, de îmbunătățire a reciclabilității și de susținere a adoptării ambalajelor ecologice. Kaufland va reduce consumul de plastic în toate țările în care este prezentă cu cel puțin 20%, până în anul 2025, și va asigura reciclabilitatea în proporție de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru mărcile proprii, iar până la finele anului 2019 va delista anumite articole din plastic: precum bețișoarele din plastic pentru urechi, paiele de plastic marcă proprie și vesela de unică folosință din plastic marcă proprie”, a declarat managerul PR&comunicare Kaufland Moldova, Cristina Aramă.


Totodată, compania precizează că pe lângă grija față de mediu, în toate țările în care este prezent, Kaufland respectă cu strictețe legislația în vigoare.

FOURCHETTE

Directorul unui magazin din rețeaua Fourchette, Angela Morari, a subliniat că supermarket-urile au schimbat macazul pungilor din plastic încă acum câțiva ani:

„Avem deja doi sau trei ani de când vindem pungi bio. De fapt toate pungile noastre sunt bio. În sensul implementării noii legi cu privire la reducerea consumului de plastic nu ne facem mari probmele. Chiar dacă ceea ce oferim cumpărătorului este tot o pungă din plastic, este vorba despre materiale permise. Totodată, multe produse din magazinele noastre pot fi cumpărate în pung din hârtie”. 

LINELLA

Rețeaua Linella este gata să renunțe la pungile din plastic, inspirându-se  din practica internațională. 

„Noi deja am găsit soluția, dar mai vedem ce fac și colegii de peste hotare. Ne inspirăm din mai multe practici bune și sperăm să găsim cea mai bună soluție pentru noi. Ce știm sigur e că de la 1 ianuarie le vom oferi cumpărătorilor pungi din hârtie, și pungi din amidon”, a declarat reprezentanta Linella.

NR.1

Solicitați de redacția Agora, reprezentanții magazinelor Nr.1 au declarat că sunt în căutarea unei soluții optime atât pentru natură cât și pentru consumatori.


Potrivit lor, chiar și în prezent la dispoziția cumpărătorilor sunt puse pungi din hârtie pentru anumite tipuri de produse.

METRO

Șeful Departamentului Resurse Umane și Comunicare corporativă, Metro Moldova, Vadim Rotaru susține că rețeaua de magazine pe care o reprezintă este pregătită să facă față noii legi:

„METRO Cash & Carry Moldova a exclus din folosință și comercializare, în ultimii ani, pungile de plastic cu o valoarea mai mare de 50mc.Prin urmare, suntem pregătiți pentru implementarea reglementarilor care intră în vigoare, începând cu 1 ianuarie 2019. Considerăm această inițiativă oportună și este în conformitate cu politicile companiei privind responsabilitate socială corporativă”.

Am încercat să aflăm ce alternative vor pune la dispoziția cumpărătorilor rețelele de magazine Fidesco și Velmart, dar nu am primit niciun răspuns.

Potrivit proiectului aprobat de Parlament, utilizarea sau comercializarea pungilor din plastic de unică folosință va fi sancționată cu o amendă de la 5000 la 7500 de lei în cazul persoanelor fizice şi de la 5000 la 10000 de lei pentru persoanele juridice.