Google a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţa şi a impus o serie de clauze de exclusivitate sau restrictive în contractele cu anumite site-uri, ceea ce i-a împiedicat pe alţi jucători din piaţă să afişeze pe site-urile respective anunţuri publicitare proprii sau asociate cu rezultatele căutărilor.

Mai exact, Google s-a protejat împotriva concurenţei prin aceste clauze, păstrându-şi astfel poziţia dominantă prin practici anticoncurenţiale ilegale. Potrivit oficialilor europeni, comportamentul abuziv al Google a durat peste 10 ani și a împiedicat alte societăți să concureze pe baza meritelor și să inoveze. În același timp, acest comportament a împiedicat consumatorii să se bucure de avantajele concurenței.

Este o dovadă clară că Google nu se învaţă minte, având în vedere că nu este la prima amendă. Anul trecut, compania a fost amendată tot de Comisia Europeană cu peste 4,3 miliarde de euro pentru abuz de poziţie dominantă în utilizarea sistemului de operare Android.

Şi în iunie 2017, gigantul IT a avut parte de o amendă de aproape 2,5 miliarde de euro, acuzat că a abuzat de poziţia sa dominantă în căutările online pentru a favoriza cimparatorul său de preţuri, Google Shopping.