Internetul mobil câștigă teren: Traficul a crescut cu 37%

Internetul mobil câștigă teren: Traficul a crescut cu 37%

Anul trecut traficul de Internet la puncte mobile a crescut cu 37%, față de 2013. Internetul mobil a atins o rată de penetrare de 47,5%, iar cel în bandă largă a ajuns la o penetrare de 33,4%. Volumul total al veniturilor provenite din vânzarea serviciilor de acces la Internet la puncte mobile s-a majorat cu 18,2%.

Numărul utilizatorilor de Internet mobil în bandă largă a sporit cu 16,7% și a totalizat, la finele anului 2014, 1 mil. 188,4 mii, iar rata de penetrare a acestui serviciu la 100 de locuitori ai republicii a crescut cu 4,8 la sută și a însumat 33,4%. Totodată, numărul total al utilizatorilor care au accesat Internetul la puncte mobile (prin telefon/smartphone, modemuri/carduri/USB) s-a ridicat la 1 mil. 688,4 mii, iar rata de penetrare a acestui tip de acces la Internet a atins nivelul de 47,5%. Potrivit datelor raportate de cei trei furnizori de reţele şi servicii publice de comunicaţii mobile (Orange Moldova, Moldcell şi Moldtelecom), traficul de Internet la puncte mobile a crescut, față de anul 2013, cu 37% și a totalizat peste 28,8 mil. GB. Urmare a acestei creșteri, consumul mediu lunar de trafic al unui utilizator care a accesat Internetul mobil prin telefon/smartphone s-a ridicat la 132 MB, iar consumul mediu lunar de trafic al unui utilizator de Internet mobil prin modemuri/carduri/USB (Internet mobil dedicat) a depăşit nivelul de 8,5 GB. Aceleași date arată că Internetul mobil este accesat mai frecvent de către utilizatori în baza tehnologiei 2G (GSM/GPRS/EDGE), dar şi în baza tehnologiilor 3G (UMTS/HSPA) şi 4G (LTE) care asigură o viteză sporită de acces și navigare. Astfel, din numărul total de utilizatori ai Internetului mobil în bandă largă, 1,18 mil. au folosit tehnologia 3G, 32,9 mii - tehnologia 4G, inclusiv 6,6 mii - prin modemuri/carduri/USB. De menţionat că timp de un an numărul utilizatorilor care au accesat Internetul în baza tehnologiei 4G a crescut de patru ori. În ceea ce privește modalitatea de acces, 82,3% din utilizatori au accesat Internetul mobil prin telefonul mobil/smartphone, în timp ce restul 17,8% - prin intermediul modemurilor/cardurilor/USB.

În anul de referință, volumul total al veniturilor provenite din vânzarea serviciilor de acces la Internet la puncte mobile a crescut cu 18,2% și a însumat circa 482,2 mil. lei. Veniturile Moldtelecom au crescut cu 24,2% şi au alcătuit 86,1 mil. lei, a Orange Moldova- cu 17,1% şi au constituit 289,9 mil. lei şi cele ale Moldcell - cu 16,6% şi au însumat 106,2 mil. lei.

Conform estimărilor ANRCETI, la 31 decembrie 2014, cei trei furnizori de servicii de acces la Internet la puncte mobile deţineau, în funcţie de cifra de afaceri, următoarele cote de piaţă: Orange Moldova - 60,1%, Moldcell - 22% şi Moldtelecom - 17,9%.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.