Moscova amenință cu sancțiuni economice, după blocarea a cinci site-uri Sputnik

Moscova amenință cu sancțiuni economice, după blocarea a cinci site-uri Sputnik

Moscova „va oferi un răspuns pe măsură, inclusiv sancțiuni economice”, ca urmare a blocării de către SIS a cinci site-uri Sputnik în R. Moldova. O spune un membru al Consiliului pentru Drepturile Omului pe lângă președintele Vladimir Putin, Alexandr Brod, citat de Ria Novosti.


Felicia Nedzelschi

În timp ce R. Moldova a blocat portalurile pentru că acestea promovau informații false ce țineau de securitatea națională, autoritatea de la Moscova se plângă pe limitare informațională.

„Societatea este lipsită de informații obiective despre ceea ce se întâmplă pe teritoriul Ucrainei, în Europa, în special despre scopurile și obiectivele operațiunii militare speciale. Autoritățile moldovenești au devenit parte a industriei ideologice de denigrare a Rusiei și încearcă să îi facă pe oamenii din Moldova dependenți de sentimentele antirusești. Rusia nu trebuie să tolereze un astfel de rezultat și sperăm că va urma o reacție”, a declarat Brod pentru RIA Novosti, comentând blocarea site-urilor Sputnik. El a adăugat că mizează în special pe sancțiuni economice.

Precizăm că SIS a blocat încă cinci site-uri care promovează informații false în domeniul ce afectează securitatea națională, în condițiile stării de urgență. Este vorba de sputniknews.com; md.sputniknews.com; ro.sputniknews.com; sputniknews.ru; md.sputniknews.ru.

În plus, și acordul în vederea activităţii Teleradiocompaniei „MIR” pe teritoriul Republicii Moldova ar putea fi denunţat. Membrii Comisiei politică externă şi integrare europeană s-au convocat luni, 20 martie, într-o şedinţă online şi au avizat pozitiv o iniţiativă a Guvernului de la Chişinău care prevede acest lucru.

Potrivit documentului, această iniţiativă urmăreşte protejarea spaţiului audiovizual naţional şi asigurarea securităţii informaţionale, ţinând cont de situaţia legată de securitatea regională şi pericolul la adresa securităţii naţionale, cauzat de agresiunea Federaţiei Ruse asupra Ucrainei.

De menţionat că „MIR” este o structură media a Comunităţii Statelor Independente (CSI) şi fondatoarea posturilor de televiziune „Mir TV” şi „Mir 24”, care nu deţine licenţă de emisie eliberată de Consiliul Audiovizualului şi, respectiv, nu este furnizor de servicii media aflat sub jurisdicţia Republicii Moldova.

Și acest moment a fost comentat de Brod. „Retragerea Republicii Moldova din proiectul companiei Mir TV și retragerea licențelor posturilor de televiziune în limba rusă sunt orientative. Astfel de acțiuni pot fi calificate cu siguranță drept o discriminare severă împotriva rușilor din Moldova, al căror număr depășește 200.000 de persoane”, a declarat Brod. „Cu toate acestea, autoritățile moldovenești au adoptat un curs rigid de asimilare violentă a populației rusești. Practici urâte similare au fost folosite de mulți ani în statele baltice și în Ucraina”, a adăugat Brod.

În ianuarie 2023, SIS a mai blocat două site-uri din Republica Moldova pentru promovarea de informații ce incită la ură și război: eadaily.com și bloknot.ru. O altă blocare a avut loc în octombrie 2022, fiind vorba de moldnod.ru și rusnod.ru.

De asemenea, pe 16 decembrie, CSE a luat o decizie privind suspendarea, pe perioada stării de urgență, a licențelor de emisie pentru șase posturi de televiziune din R. Moldova. Este vorba despre posturile „Primul în Moldova”, „RTR Moldova”, „Accent TV”, „NTV Moldova”, „TV6” și „Orhei TV”.

Publicitate

Cele mai populare

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal