#ROOFOFFLINE: Viorica Meșină povestește detalii despre spotul „GO ON. Fruits from Moldova”: 57 de oameni, 13 locații și cinci zile de filmare

#ROOFOFFLINE: Viorica Meșină povestește detalii despre spotul „GO ON. Fruits from Moldova”: 57 de oameni, 13 locații și cinci zile de filmare

Cu siguranță, cunoașteți piesa „The Show Must Go On” și, cu siguranță, ați văzut cel mai emblematic spot al tuturor timpurilor, produs în Moldova. În toamna anului 2015 a fost lansat un adevărat fenomen cultural: spotul „GO ON. Fruits from Moldova”, în regia lui Viorel Mardare. Producătoarea spotului, Viorica Meșină, ne-a povestit la #ROOFOFFLINE câteva detalii interesante despre realizarea acestui spot. Deschidem culisele și vă invităm să aflați aceste curiozități.

Ana Baciu

Totul începe de la idee

Ideea acestui spot a fost unică, cea mai bună și cea mai potrivită, spune Viorica Meșină.

„De obicei noi în studio făceam furtuni de idei în care discutam. Dar la acest proiect nu a fost nicio furtună de idei, Viorel a venit într-o zi și a spus: Eu am ideea. Țăranii vor cânta Show must go on. Noi am fost extrem de emoționați și am zis: wow, da!”, își amintește Viorica Meșină

Detalii de după cortină

Regizorul spotului a fost Viorel Mardare, Viorica Meșină producătoare, iar pe post de șef de producție a fost Dumitru Marian. 

„Acesta este unul dintre cele mai mari producții făcute la Atelier, în spot s-au filmat 57 de oameni ca să nu zic actori, pentru că nimeni din oamenii din acest spot nu au fost actori, în 13 locații. La casting au fost văzute aproximativ 30 de colective din sate și din centrele raionale”, povestește producătoarea.

Viorica Meșină își amintește că partea mai complicată, dar și hazlie a producției a fost atunci când oamenii au aflat că vor cânta în engleză.

„Oamenii urmau pentru prima dată să cânte în limba engleză, oameni care au trăit toată viața la țară, care nu știu niciun cuvânt în engleză, care nu știau cine este Fredy Mercury, care mureau de râs atunci când le spuneam ce o să vrem de la ei. Din partea atelierului au lucrat patru echipe în casting, adică oameni diferiți se duceau în colective diferite și ascultau oamenii, după care s-au adunat foarte mulți oameni și noi am stat cu Viorel, mai mult de trei zile am privit toți acești trei oameni și am selectat, cine unde și ce bucățică va cânta”.

După ce s-au adunat peste 100 de secvențe de la casting a urmat cel mai interesant lucru își amintește Viorica Meșină.

„După ce au fost selectați toți actorii, au mers oamenii de la producție și au vorbit cu fiecare în parte și le-au arătat ce vor cânta. Cel mai interesant era când oamenii rugau să li se scrie, cuiva în chirilică, fraza, cuiva cu caracter latin - așa cum se aude, și așa s-au făcut bucățele mici de texte care au fost repartizate și după ce au fost selectate și locațiile. Îmi amintesc că Viorel cu mare migăleală și cu mare exigență le-a selectat. Spotul s-a filmat în cinci zile pline, de la răsărit până la apus”, a concis Viorica.

La 5 iunie, pe acoperișul de la VinoPizza s-au adunat peste 200 de oameni la cea de-a 11-a ediția a ROOFOFFLINE.

Partenerii cu care am organizat și comunicat evenimentul - agenția PROFILE. 

Proiectul Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID, Suedia, UK - pentru susținerea proiectelor creative

Purcari Winery - pentru cel mai bun vin care putea fi la eveniment.

Schweppes - pentru cocktailuri colorate.

maib - partenerul AGORA de cursă lungă.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.