Potrivit datelor furnizate de Minister, corul Televiziunii Naționale, format din cca. 30 de persoane, a primit cei mai puțini bani din rândul interpreților invitați în cadrul evenimentului din 21 mai, mai exact suma de 5.000 de lei. Astfel, Orchestra „Lăutarii”, condusă de Nicolae Botgros a încasat 100.000 de lei, la fel ca și Moldovan National Youth Orchestra, dirijată de Adriano Marian, fratele deputatului Radu Marian. Tot 100.000 lei a încasat și Vali Boghean&Band.
Restul interpreților prezenți au fost renumerați cu sume cuprinse între 90.000 de lei și 5.000 de lei.
Situația a fost sesizată de activistul civic Vitalie Sprînceană, care s-a întrebat de ce Eugen Doga a încasat un onorariu similar cu cel al surorilor Osoianu sau de ce corul TVM „a fost prețuit de 20 de ori mai ieftin decât orchestra condusă de fratele deputatului Radu Marian sau decât orchestra lui Vali Boghean”.
Informația publicată de activistul civic Vitalie Sprînceană
Diferența a fost sesizată și de activistul Ion Andronache, care a solicitat demisia ministrului Culturii, Sergiu Prodan, afirmând că diferența de bani în acest caz este una „colosală”.
Poziția activistului civic Ion Andronache
AGORA a solicitat explicații din partea Ministerului Culturii pe marginea acestui aspect din răspunsul oferit de instituție.
În același timp, cele 4.000 de drapele au fost confecționate de compania SRL „Sonaris-Com”, care am mai realizat și alte 10.000 de pliante, în valoare totală de 20.274 de lei. Totodată, agentul economic a mai încasat alți 17.086 de lei pentru realizarea a 8.000 de postere și 117.800 de lei pentru realizarea suporturilor pentru drapele, fiind vorba de 3.800 de bucăți.
Compania „Sonaris-Com” a mai realizat și 20.000 de bucăți de stegulețe eco cu suport UE și MD, în valoare totală de 1.040.000 de lei, iar alte 46 de banere au costat 71.037 de lei. Aceeași companie a mai realizat și drapelul cu suport pe casa Guvernului, valoarea contractului fiind de 194.336 de lei.
Pentru a asigura promovarea evenimentului, au fost alocate 318.851 de lei pentru plasarea bilboard-urilor, în timp ce 5 posturi radio au difuzat spoturile audio, valoarea contractelor fiind de 54.234 de lei. Difuzarea spoturilor la 2 posturi de televiziune, a costat Ministerul 87.290 de lei. În ce privește promovarea online a evenimentului, aceasta a fost asigurată de Cancelaria de Stat.
Amintim că la data de 21 mai curent, în Piața Marii Adunări Naționale a avut loc o manifestație denumită Adunarea Națională „Moldova Europeană” la care au participat aproape 80.000 de cetățeni pentru a manifesta sprijinul față de vectorul pro-european al politicii externe și aderarea țării la UE până în 2030. Evenimentul a fost organizat simultan în peste 33 de orașe și capitale din UE, iar inițial Guvernul a estimat costurile la cca. 4,7 milioane de lei.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.