Am câștigat hackatoane, publicat articole importante, am organizat evenimente. Vezi rezultatele activității noastre pentru primele șase luni ale anului

În timp ce colegii mei din redacție fac solicitări către autoritățile publice și locale prin care cer să obțină date transparente despre cum aceștia folosesc banii noștri, vreau să venim către voi cu informații despre AGORA (financiare și de altele), care să vă arate în cel mai transparent mod ce proiecte implementăm, cum stăm la capitolul financiar în jumătate de an 2023, cum ne dezvoltăm și ce mai facem. 

19 septembrie 2023, 21:00Ghelbur Irina

Am câștigat hackatoane, publicat articole importante, am organizat evenimente. Vezi rezultatele activității noastre pentru primele șase luni ale anului

Sper să nu vă plictisesc cu cifre și procente. Îmi doresc sincer ca aceste articole, în care vă arătăm deschis care sunt cheltuielile și veniturile noastre, ce a mers și ce nu, să vă ajute pe voi, cititorii noștri, să înțelegeți cum funcționează o instituție mass-media online, ce provocări are și ce putem face împreună pentru a o dezvolta în folosul tuturor.

Așadar, din culisele companiei noastre media...

Lansările 2023

La începutul iernii, după aproape un an de eforturi umane și financiare, am relansat platforma web AGORA: o nouă structură, un nou design. Avem o strategie de dezvoltare tehnologică a site-ului și aplicației mobile cu obiective mari, pe termen lung. Printre ele sunt și integrări ale diverselor opțiuni de interacțiune cu conținutul de pe site, algoritmi care să structureze informația cât mai aproape de preferințele utilizatorilor și multe altele. Iar în timp ce scriu acest articol, echipa de dezvoltare se ocupă de lansarea unui nou „facelift”, realizat după o analitică minuțioasă a obișnuințelor de navigare pe site. 

Am intrat în 2023 cu un produs nou - podcastul „Azi e Vinerea”: Victoria Dumbravă /Irina Soltan/Stela Vdovii și Felicia Nedzelschi povesc la finalul fiecărei săptămâni ce s-a întâmplat în țară și în afara ei, subiecte analizate cu umor și păreri subiective. De-o plăcere ca să-ți descrețești frunțile, în timp ce afli știri care ne afectează direct. 

În februarie ne-am aventurat într-o serie „romantică” - „Faceți dragoste, nu război”. Pentru acest proiect am avut susținerea companiei Mimi.  

Tot pe la începutul anului, am publicat trei investigații: 

În martie, când s-au împlinit 31 de ani de la războiul din Transnistria, am lansat AGORA Lectures, un eveniment pe care l-am gândit pentru cei care vor să asculte, ca să înțeleagă. Prima ediție l-a avut ca invitat pe Oazu Nantoi, care a povestit despre războiul din Transnistria din prima sursă. Acum proiectul e pe stand by, în căutare de sponsori și parteneri.

Proiecte cu continuitate, granturi și parteneriate


Am continuat proiectele din 2022: 

Am accesat câteva proiecte de grant, reflectate în achiziții necesare companiei, resurse financiare pentru dezvoltări IT și produse media noi:

  1. Datorită unui proiect comun cu echipa media din Ucraina I-VIN.info și cu susținerea financiară Black Sea Trust, am realizat 14 interviuri cu refugiați și locuitori din Ucraina care ilustrează crimele armatei ruse asupra civililor și obiectivelor non-militare. Toate episoadele au fost subtitrate în engleză, română și ucraineană. Le puteți vedea aici: https://agora.md/Biografia%20r%C4%83zboiului%20meu 
  2. Am ieșit din bula Chișinăului și ne-am pornit să dăm mai multe informații despre regiunile țării, ce se întâmplă acolo și cum se dezvoltă. Pe AGORA există o rubrică dedicată regiunilor Sud, Centru, Nord și Gagauzia: https://agora.md/Regional. Am reușit să dedicăm timp acestui proiect, datorită unui grant acordat de Slovak Agency for International Development Cooperation. 
  3. Continuăm să avem susținere instituțională din partea Internews in Moldova, ceea ce ne ajută să dezvoltăm proiectul de membership, să menținem echipa de vânzări care să ne aducă mai multe resurse financiare din publicitate, să dezvoltăm site-ul, să ne îmbunătățim procesele editoriale.  
  4. În august, am început un proiect dedicat Alegerilor Locale Generale din această toamnă, proiect susținut de PromoLEX. Vom lansa în curând o pagină dedicată alegerilor și interviuri cu candidații la funcția de primar în Chișinău.

Câteva momente cu care ne mândrim

La final de primăvară, echipa AGORA (Alex Gurdila, Vasile Galușca, Irina Ghelbur și Vladimir Bodiul) a participat la Media Blend Hackaton în Viena și a câștigat premiul mare de 5000 de euro pentru un conceptul inovativ de gamificare media. Evenimentul a reunit 10 echipe de media și inovatori din Olanda, Italia, Austria, Ucraina, Grecia, Finlanda, România și Moldova. Câteva soluții sunt deja în proces de dezvoltare la AGORA.

Începutul verii ne-a prins cu multă activitate: Summitul EPC, unde întreaga redacție și-a concentrat forțele și evenimentul de marcă AGORA: ROOFOFFLINE, aflat la a 11-a ediție. Evenimentul a fost dedicat industriei de advertising din Moldova, s-a desfășurat pe acoperișul VINO pizza & wine și a adunat aproape 300 de iubitori și creatori de reclame. Pentru echipa noastră evenimentul este o provocare (organizatoric și financiar), dar și o mare mândrie. Vă spunem un secret, deja planificăm edițiile din 2024.

Marea noutate a redacției am dat-o la final de iunie: am anunțat schimbări ale managementului editorial. Felicia Nedzelschi a devenit redactoare-șefă AGORA, iar Irina Soltan și Stela Vdovii au preluat funcțiile de editoare știri și subiecte de autor.

Audiența AGORA, abonații, reclamele și banii

Schimbarea site-ului în februarie ne-a adus o perioadă de „căderi și reveniri” în privința audienței. Pe de o parte, ne-a luat ceva timp să terminăm toate dezvoltările și integrările, ceea ce ne-a redus din avânt, pe de altă parte cititorii AGORA au trebuit să se obișnuiască cu noua structură și formă de prezentare a conținutului. La distanță de câteva luni, în iulie am înregistrat peste 350 de mii de cititori pe site și urmărim un trend în creștere de-a lungul ultimelor luni. 

Numărul de membri abonați rămâne constant, nu înregistrăm nici scăderi și creșteri spectaculoase. Aniversarea de 9 ani AGORA și reducerile oferite la abonare ne-au adus cei mai mulți membri noi în februarie. Veniturile din abonamente în 6 luni ale anului 2023 au însumat 112,000 lei (cu 30,000 lei mai puțin decât ne-am făcut planurile bugetare), bani încasați de la 270 membri activi.

Cele mai multe venituri le-am obținut din prestarea serviciilor de publicitate (plasamente comerciale, producție video și multimedia, inclusiv producție de animații, sponsorizarea proiectelor): 1,3 milioane lei în primele 6 luni ale anului. Pe acest segment suntem în linie cu planul bugetar. Echipa care asigură aceste venituri este alcătuită din 4 persoane. 

Proiectele de grant au însumat investiții de 900,000 lei în prima jumătate a anului. Alte venituri pe care le-am obținut au fost din vânzările de merchandising (tricouri, vinuri, hanorace) pe AgoraShop (https://shop.agora.md/) : 26,000 lei.

Costurile companiei variază între 400-450,000 lei lunar și au însumat în 6 luni 2,5 milioane lei. Cele mai mari costuri sunt cele salariale, urmate de dezvoltările IT, marketing și cheltuielile operaționale. 

Așadar, pentru totalizare: 

Venituri = 2,4 milioane lei. 

Costuri = 2,5 milioane lei. 

Să vedem dacă reușim să ne acoperim deficitele în a doua parte a anului. Între timp, noi vă încurajăm să contribuiți la dezvoltarea AGORA, accesând un abonament de membru - https://agora.md/membership

Cu ajutorul vostru am putea acoperi deficitul din buget și astfel ne-am concentra mai mult pe jurnalism de calitate decât pe supraviețuire. 

Vă mulțumim!

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.