Astfel noua şedinţa de validare a creanţelor va avea loc pe 18 iunie 2024, ora 10:00 în incinta Judecătoriei Chișinău (sediul Central). Anul trecut mai fusese stabilită o astfel de şedinţă pentru finele lunii septembrie.
Totodata instanţa a decis că adunarea creditorilor Air Moldova de votare a planului procedurii accelerate de restructurare va avea loc pe 25 iunie.
Administratorul provizoriu Irina Selevestru a fost obligată să identifice locul desfășurării respectivei adunări a creditorilor, inclusiv locul unde creditorii pot lua cunoștință de proiectul planului procedurii accelerate de restructurare, cu publicarea respectivei informații.
La începutul lunii mai 2023, pentru a scăpa de pretenţiile creditorilor, proprietarii Air Moldova au depus o notificare în instanţa de judecată privind inițierea negocierilor cu creditorii a unui plan al procedurii accelerate de restructurare.
Legea insolvabilității prevede că o astfel de procedură se aplică debitorilor în dificultate financiară, iar scopul ei este „salvgardarea debitorului în dificultate financiară, pentru ca acesta să își continue activitatea, să păstreze locurile de muncă și să stingă datoriile prin aplicarea unui plan”.
Administrația Air Moldova susținea că ar fi identificat investitori, gata să salveze compania, iar procedura accelerată de restructurare face parte dintr-un plan de acțiuni, ce are drept scop evitarea falimentului companiei aeriene, soluționarea problemelor existente și acceptarea investițiilor.
Datorii de peste 2 miliarde lei
De atunci au fost mai multe şedinţe şi procese de judecată în cazul Air Modlova. În plus la începutul acestui an, la iniţiativa deputaţilor PAS a fost votată modificarea articolului 43 din Legea insolvabilității, astfel încât aproximativ 28.000 de cetățeni să poată obține mai rapid banii înapoi pentru procurarea biletelor de la compania Air Moldova.
Conform estimărilor prezentate de parlamentari, este vorba de 75.000 de bilete în sumă de aproximativ nouă milioane de euro (circa 174 milioane lei).
Datele financiare arată că, la finele anului 2022, datoriile curente ale Air Moldova au depășit două miliarde de lei – cu peste jumătate de miliard de lei mai mult decât erau la finele anului 2021 și cu circa un miliard peste datoriile de la finele 2018, ultimul an înainte de privatizare.
Pe de altă parte, compania a acumulat în ultimele luni și datorii de circa 20 milioane lei față de bugetul de stat.
În februarie 2024, Air Moldova a fost lipsită de certificatul de operator. Se întâmpla după ce compania nu a demonstrat că a înlăturat neconformitățile.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.