Primul element al tunelului Fehmarnbelt a fost inaugurat la 17 iunie de regele Frederik al X-lea al Danemarcei, la patru ani după ce construcția a început în 2020, cu mai mult de un deceniu de planificare înainte.
În partea daneză, fabrica care va construi cele 89 de secțiuni masive de beton care vor forma tunelul a fost finalizată anul trecut. Compania daneză de stat responsabilă de proiect, spune că este cea mai mare și cea mai avansată instalație de producție de acest tip.
Tunelul, care va avea o lungime de 18 kilometri este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din Europa, cu un buget de construcție de peste șapte miliarde de euro.
Cu titlu de comparație, tunelul de 50 de kilometri care leagă Anglia de Franța, finalizat în 1993, a costat echivalentul a 13,6 miliarde de dolari în banii de astăzi. Deși este mai lung decât tunelul Fehmarnbelt, tunelul de sub Canalul Mânecii a fost realizat cu ajutorul unei mașini de forat, și nu prin scufundarea unor secțiuni de tunel prefabricate.
Acesta va fi construit peste Centura Fehmarn, o strâmtoare între insula germană Fehmarn și insula daneză Lolland, și este conceput ca o alternativă la actualul serviciu de feribot de la Rødby și Puttgarden, care transportă milioane de pasageri în fiecare an. Dacă acum traversarea durează 45 de minute cu feribotul, va dura doar șapte minute cu trenul și 10 minute cu mașina.
CONTEXT. Proiectul datează din 2008, când Germania și Danemarca au semnat un tratat pentru construirea tunelului. A fost nevoie apoi de peste un deceniu pentru ca legislația necesară să fie adoptată de ambele țări și pentru ca studiile geotehnice și de impact asupra mediului să fie efectuate.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.