Compania care va construi podul peste Prut de la Ungheni este Ness Proiect Europe SRL.
Contractul prevede construcția a peste 260 de metri lungime de pod cu o lățime de 13 metri.
Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va interconecta Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat cu R. Moldova și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România.
Proiectul podului peste Prut de la Ungheni
Fb/ Irinel Ionel Scriosteanu
Proiectul podului peste Prut de la Ungheni
Fb/ Irinel Ionel Scriosteanu
Podul peste Prut va avea și un punct de trecere a frontierei, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spații închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.
Durata contractului va fi de 24 de luni, dintre care șase luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Costul estimat al proiectului este în jur de 40 de milioane de euro, podul urmând să fie construit de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR).
Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 151,68 milioane lei, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.
CONTEXT. În luna ianuarie a anului 2023, Podul peste Prut de la Ungheni a fost avizat la Compania de Drumuri din România.
În noiembrie 2022, Comisia mixtă moldo-române pe domeniul transportului rutier a anunțat că până în 2026,Republica Moldova și Romania ar urma să aibă nouă poduri construite și reabilitate peste râul Prut.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.