Secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România a declarat că ultima parte a proiectului o reprezintă podul peste Prut de la Ungheni, care cuprinde și un punct vamal pe partea României. Potrivit lui, recent a fost anunțat câștigătorul licitației.
Am fost acum o lună la Ungheni, pe partea raionului Ungheni și m-am întâlnit cu autoritățile locale, pentru că avem constituită o comisie mixtă pentru implementarea acestui proiect. Suntem pregătiți, imediat ce semnăm contractul, să mergem în teren, să înceapă proiectarea și în 2026 să avem acest pod dat în trafic la nivel de autostradă, plus conexiunile cu drumurile locale, în așa fel încât să poată să fie folosit până finalizăm pe partea noastră, Autostrada A8, așa cum am descris-o mai devreme.
Autor: Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România
Nicolae Mîndra, secretarul de stat de la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, a precizat că Autostrada Unirii, de la Ungheni spre Chișinău și Odessa, este foarte importantă pentru transportul mărfurilor interne, dar și pentru transportul mărfurilor de tranzit.
Termenele de execuție a lucrărilor vor fi identice cu cele efectuate de către colegii din partea română. În momentul în care podul de peste Prut de la Ungheni, la nivel de autostradă cu patru benzi, va fi construit, din partea Republicii Moldova va fi construit și drumul de acces către acest pod, ca el să fie funcțional, până ce partea, care rămâne de la acest drum de acces și până la Odesa, va fi construită.
Autor: Nicolae Mîndra, secretarul de stat de la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale
Vezi și: Drum de legătură cu România: Compania care va construi podul de peste Prut, desemnată
CONTEXT. Autostrada Unirii este primul proiect de infrastructură terestră care va conecta România, Republica Moldova și Ucraina la spațiul european. România urmează să construiască 304 kilometri de autostradă care va uni localitățile Târgu Mureș cu Iași, până la Ungheni din Republica Moldova, inclusiv construcția unui pod peste râul Prut.
Costul total al lucrărilor, inclusiv al segmentului până la Ungheni, este de 60 de miliarde de lei românești, echivalentul a peste 12 miliarde de euro.
Anterior, ministrul Infrastructurii și dezvoltării Regionale de la Chișinău, Andrei Spînu, a semnat Acordul de Cooperare cu Banca Europeană de Investiții prin intermediul căreia urmează să fie finanțată realizarea studiului de fezabilitate în vederea construirii Autostrăzii Ungheni – Chișinău – Odesa.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.