Peste cinci mii de protestatari din toată Belgia, dar și din Republica Cehă, s-au adunat într-o stație de tren din Bruxelles înainte de a mărșălui spre Parlament, ținând în mâini pancarte în sprijinul Audi și cerând încetarea importului de produse industriale chinezești pe piața europeană. Sindicatele au declanșat o grevă națională, împiedicând transportul public, în timp ce poliția stătea pregătită cu tunurile cu apă.
Potrivit sursei citate, aproximativ 90% din cei trei mii de muncitori ai fabricii Audi din Bruxelles riscă să-și piardă locurile de muncă în anul următor. Manifestanții și-au exprimat frustrarea că nici Guvernul Belgian, nici Parlamentul Uniunii Europene nu au reușit până acum să evite criza industrială de pe continent.
Uniunea Europeană intenționează să impună tarife pentru vehiculele electrice produse în China, după ce o anchetă a concluzionat că acestea beneficiază în mod nedrept de subvenții de stat și că producătorii auto chinezi inundă Europa cu producție în exces.
CONTEXT: O treime din marile uzine auto din Europa funcționează la jumătate din capacitate sau mai puțin. Cererea scade, în contextul prețurilor și dobânzilor mari, a frânării vânzărilor de mașini electrice și a concurenței tot mai mari din partea competitorilor chinezi.
Aproape o treime din fabricile majore de autoturisme ale celor mai mari cinci producători auto din Europa – BMW, Mercedes, Stellantis, Renault și Volkswagen – au fost subutilizate anul trecut, producând mai puțin de jumătate din capacitate, potrivit unei analize Bloomberg News a datelor Just Auto.
Vânzările anuale în Europa rămân blocate cu aproximativ 3 milioane de mașini sub nivelurile de dinainte de pandemie, lăsând fabricile neocupate și punând în pericol mii de locuri de muncă.
O încetinire neașteptată a cererii de vehicule electrice și o concurență sporită pe principalele piețe de export – SUA și China – înseamnă că producătorii trebuie să facă economii în Europa pentru a rămâne competitivi.
Amenințarea închiderii fabricilor din Europa s-a agravat în ultimii ani, pe măsură ce penuria de muncitori a dus la creșterea costurilor forței de muncă, iar cheltuielile cu energia au crescut de la niveluri deja ridicate din cauza războiului din Ucraina.
Eșecul de a redresa situația ar da o lovitură economiei regiunii: industria auto reprezintă peste 7% din produsul intern brut al Uniunii Europene și mai mult de 13 milioane de locuri de muncă.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.