Pentru a putea accesa noul serviciu, ambele părți semnatare ale contractului de vânzare-cumpărare a automobilului, trebuie să dețină semnătură electronică calificată. Potrivit ASP, „Vânzător” se consideră persoana fizică sau juridică, care deține în proprietate un vehicul, sau un reprezentant împuternicit de către proprietar. „Cumpărător” poate fi doar o persoană fizică.
În același timp, serviciul este disponibil pentru tranzacțiile care nu implică schimbarea numărului de înmatriculare și nu include opțiunea de preschimbare a plăcilor de înmatriculare. ASP precizează că noul serviciu este disponibil pentru tranzacționarea vehiculelor care nu sunt supuse unor restricții legale.
Cum poate fi accesat noul serviciu de către Vânzător
- Accesați site-ul servicii.gov.md;
- In banda de căutare scrieți „transcrierea online a dreptului de proprietate asupra vehiculelor”;
- La afișarea informației despre serviciu, activați butonul „Solicită”;
- Autentificați-vă pe Platforma de dezvoltare a serviciilor electronice (PDSE). Completați câmpurile aferente serviciului: vehiculul selectat, suma tranzacției, datele Cumpărătorului. Semnați electronic proiectul contractului de vânzare- cumpărare.
ASP menționează că sistemul va efectua o verificare prealabilă de eligibilitate a vehiculului pentru tranzacționare. Cumpărătorul va primi o notificare la adresa de email indicată de Vânzător despre oferta electronică plasată pe PDSE.
Cum poate fi accesat noul serviciu de către Cumpărător
- După obținerea notificării primită la email de la Vânzător, activați linkul din notificare
- Autentificați-vă pe Platforma de dezvoltare a serviciilor electronice (PDSE). Faceți cunoștință cu prevederile Contractului. Aveți la dispoziție 5 zile calendaristice pentru a examina Contractul de vânzare-cumpărare și a accepta oferta.
- În caz de acceptare, semnați electronic Contractul, selectați termenul de perfectare a certificatului de înmatriculare și achitați serviciul conform termenului selectat.
ASP precizează că cumpărătorul va avea posibilitatea de a alege să ridice certificatul de înmatriculare perfectat pe suport de policarbonat prin serviciul guvernamental de livrare MDelivery la domiciliu, fie prin ridicare de la unul dintre oficiile teritoriale selectate ale ASP.
De menționat că, după finalizarea procedurii de către „Cumpărător”, cererea va fi procesată de ASP: vehiculul va trece printr-o serie suplimentară de verificări pentru a se asigura că nu există restricții sau interdicții asupra acestuia.
Contractul în format electronic, semnat de ambele părți, va deveni imediat disponibil pentru accesare și descărcare în Cabinetul personal MCabinet al Vânzătorului și al Cumpărătorului. Suplimentar, pentru Cumpărător, în calitate de proprietar nou al vehiculului tranzacționat, va fi generat implicit un certificat de înmatriculare provizoriu emis în format electronic, care va fi expus în aplicația mobilă EVO și Cabinetul personal.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.