În hibridul plug-in, care se numește X3 30e xDrive în conformitate cu denumirea BMW revizuită, un motor pe benzină de 2,0 litri cu patru cilindri este combinat cu un motor electric integrat în transmisia automată cu opt trepte. Motorul pe benzină turboalimentat are o putere de 140 kW. Motorul electric este un motor sincron cu excitație separată, cu o putere maximă de 135 kW. Puterea sistemului este declarată de compania din Munchen ca fiind de 220 kW, cu un cuplu combinat de 450 Nm. Cu toate acestea, datele de performanță depind de modul de conducere selectat: În „Hybrid Mode”, puterea maximă este de 190 kW, iar cuplul de 450 Nm scade de la 4.000 rpm. În „Sport Mode”, sunt disponibili toți cei 220 kW - iar cei 450 Nm sunt menținuți până la 4.400 rpm.
O baterie litiu-ion instalată sub scaunul din spate servește drept unitate de stocare a energiei. Conținutul net de energie utilizabilă este de 19,7 kWh. Cu încărcătorul de 11 kW, bateria poate fi încărcată complet în 2:15 ore - PHEV este potrivit și pentru încărcarea inteligentă cu opțiunea Connected Home Charging. Cu o baterie plină, energia electrică este suficientă pentru 80 până la 91 de kilometri fără emisii locale - cel puțin în testul WLTP.
X3 se poate deplasa la viteze de până la 140 km/h în modul pur electric, iar 215 km/h este posibil atunci când ambele sisteme de propulsie sunt combinate. De la staționare, hibridul plug-in poate accelera până la 100 km/h în 6,2 secunde. În plus față de consumul combinat WLTP (0,9 până la 1,1 litri la 100 de kilometri), care nu este foarte semnificativ pentru hibrizii plug-in, BMW indică și consumul de combustibil cu o baterie descărcată: Atunci doar consumul standard crește la 7,2 până la 7,9 litri la 100 de kilometri - iar clasa CO2 se deteriorează de la B la F-G.
Noua generație X3 are 4,76 metri lungime, 1,92 metri lățime (fără oglinzile retrovizoare), 1,66 metri înălțime și un ampatament de 2,87 metri. Conform standardului DIN, hibridul plug-in cântărește 2.065 kilograme și oferă o sarcină utilă maximă de 645 kilograme. Cu o capacitate cuprinsă între 460 și 1.600 de litri, portbagajul este ușor mai mic decât cel al motorului cu combustie (570-1.700 de litri), deși diferența de volum afectează doar compartimentul de sub podeaua portbagajului. Portbagajul propriu-zis are aceleași dimensiuni. Capacitatea maximă de remorcare a hibridului plug-in este de 2.000 de kilograme, sarcina pe bara de tracțiune și sarcina pe acoperiș fiind specificate fiecare la 100 de kilograme.
Premiera noului X3 cu hibrid plug-in și motoare cu ardere electrificată (care sunt oferite doar cu tracțiune integrală și transmisie automată) anunță, de asemenea, sfârșitul târâtor pentru generația actuală a iX3. Acest lucru se datorează faptului că succesorul nu va mai fi pur electric: Această sarcină va fi preluată de SUV-ul electric bazat pe platforma electronică „New Class”, care va fi construit la Debrecen începând de anul viitor. Noul X3 va fi construit la uzina americană din Spartanburg și la Rosslyn, Africa de Sud - deși versiunea plug-in hybrid pentru întreaga piață globală va proveni doar din Africa de Sud.
Lansarea pe piață a noului BMW X3 va începe în al patrulea trimestru al anului 2024 în SUA și Europa. Acesta va fi pus în vânzare pe numeroase alte piețe din ianuarie 2025. BMW a anunțat prețurile pe site-ul oficial al concernului.

Noul BMW X3 2025
Electrive
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.