Autoritatea de concurență a avertizat asupra potențialelor efecte negative ale tranzacției, în special în ceea ce privește „consolidarea poziției dominante” a Moldretail Grup în cinci zone geografice și riscul excluderii unor furnizori care activau exclusiv în rețeaua Fourchette – M.
Pentru a elimina riscurile concurențiale, Moldretail Grup și-a asumat câteva angajamente. E vorba despre cesionarea a cinci magazine din Chișinău, către o altă întreprindere independentă, în termen de șase luni de la data înregistrării tranzacției la Agenția Servicii Publice.
La fel, compania trebuie să asigure menținerea relațiilor comerciale cu furnizorii actuali ai Fourchette – M timp de cel puțin trei ani.
E de menționat că Consiliul Concurenței va monitoriza trimestrial respectarea angajamentelor pe o perioadă de 36 de luni, compania fiind obligată să transmită rapoarte semestriale privind progresul.
La fel, Consiliul reiterează că va analiza cu atenție sporită toate tranzacțiile din sectoarele-cheie ale economiei, precum comerțul cu produse alimentare, pentru a preveni distorsionarea pieței și afectarea drepturilor consumatorilor.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.