În cursul acestui an, vor fi elaborate schițele de proiect pentru conectarea benzilor existente, în vederea creării unei rețele coerente și funcționale, au declarat responsabilii.
Alte potențiale trasee sunt în proces de analiză tehnică și urbanistică, a precizat DGMU pentru AGORA.
Pe termen lung, DGMU are ca obiectiv extinderea rețelei de benzi dedicate, în corelare cu Planul de Mobilitate Urbană Durabilă și alte instrumente strategice aflate în elaborare. Scopul este de a prioritiza transportul public, încurajând astfel reducerea utilizării automobilului personal, îndeosebi în zonele aglomerate.
Autor: Direcția Generală Mobilitate Urbană
Deși, anterior, edilul capitalei, Ion Ceban, i-a cerut Direcției Mobilitate Urbană să analizeze posibilitatea ca și mașinile de taxi să poată circula pe benzile dedicate transportului public, reprezentanții direcției au pasat responsabilitățile. „Această inițiativă ține de competența autorităților centrale”, a explicat DGMU.
Reprezentanții instituției susțin însă ideea lansării unor consultări publice privind modificarea cadrului normativ național.
CONTEXT. În anul 2020, în Chișinău au apărut primele benzi dedicate transportului public. În prezent, acestea au ajuns la o lungime totală de 48,4 km dus și întors, fiind amplasate pe 18 străzi principale. Pe ele circulă atât autobuzele și troleibuzele de linie, cât și conducătorii de biciclete și trotinete.
Străzile care au deja benzi dedicate transportului public sunt: Gheorghe Asachi, Alba Iulia, Ion Creangă, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, bd. Constantin Negruzzi, Ciuflea, bd. Dacia, bd. Grigore Vieru, Constantin Tănase, Mitropolit Gavriil Bănulescu-Bodoni, Alexandr Pușkin, Vasile Alecsandri, bd. Renașterii Naționale, Bogdan Voievod, Alecu Russo, Mircea cel Bătrân, bd. Decebal, bd. Moscova.
VEZI ȘI. Ce cred oamenii despre transportul public din Chișinău sau unde merge toată lumea
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.