Transportatorii de microbuze dau ultimatum Primăriei. „Dacă până săptămâna viitoare nu vor face un pas spre noi, atunci va fi prima rândunică”

Transportatorii de microbuze dau ultimatum Primăriei. „Dacă până săptămâna viitoare nu vor face un pas spre noi, atunci va fi prima rândunică”

Transportatorii de microbuze dau ultimatum responsabililor de la Primărie. Ei au dat termen până săptămâna viitoare ca municipalitatea să ia o decizie privind subvenționarea întreprinderilor de transport sau majorarea tarifului pentru cetățeni. În caz contrar, șoferii de microbuze, în semn de protest, nu vor mai ieși la muncă. 

„Săptămâna viitoare dacă nimic și niciun pas spre noi nu se face, atunci săptămâna viitoare va fi prima rândunică. Ei (Conducerea Primăriei)  spun că nu au primit demersul nostru, dar asta înseamnă că nu vor să discute cu noi. Noi sperăm că cineva din consilieri din opoziție va pune în discuție subvenționarea microbuzelor și sperăm că această presiune va fi suficientă pentru ca primarul să înțeleagă că ceva trebuie să schimbe și eu foarte mult sper că ei vor găsi soluții pentru a păstra tariful de trei lei pentru locuitorii Chișinăului”, a declarat Oleg Alexa, Președintele Consiliului Asociației Patronale a Transportatorilor Auto. 

Administratorii întreprinderilor de transport public privat spun că activitatea va fi sistată în semn de protest, întrucât sunt nemulțumiți de modul în care sunt tratați de conducerea primăriei comparativ cu șoferii de troleibuze și autobuze.

„Condamnăm cinismul manifestat de Primăria Chișinău față de reglementarea tarifară a transportului public și avertizăm că multe sectoare a capitalei pot rămâne fără servicii de transport public. După două adresări către Primărie și DGTPCC precum și după prezentarea calculelor, nicio persoană din conducerea de vârf a Primăriei nu a manifestat dorința de a discuta cu noi problemele din transport, inclusiv chestiunea tarifului”, se arată în mesajul publicat de transportatorii de microbuze. 

Potrivit lor, în anul 2006, Consiliul Municipal a stabilit tarifele pentru troleibuze, autobuze și microbuze. În următorul an, administrația municipală a aprobat subvenționarea Parcului Urban de Autobuze (PUA) și Regia Transport Electric (RTEC) pentru compensarea diferenței dintre tarif și sinecost, în sumă totală de 110 milioane de lei. Pe parcursul anilor această sumă a crescut, iar pentru 2020, consilierii din Primărie au aprobat subvenționarea acestor întreprinderi mnicipale în sumă de 446,5 milioane de lei. În schimb, în această perioadă, pentru transportul cu microbuze nu a fost aprobată nicio subvenționare, iar tariful de 3 lei a fost unica sursă de venit.

„Din calculul nostru reiese că tariful pentru microbuze trebuie să fie de 9,81 lei. Dacă transportatorii privați ar activa în aceleași condiții ca și transportatorii cu capital municipal, atunci, din calculele prezentate reiese că tariful pentru microbuze ar trebui să fie nu mai mare de 6,5 lei. În toate rapoartele municipalității, precum și în acele rapoarte prezentate Primăriei de diferiți consultanți este indicat faptul că sinecostul transportării cu autobuzul este mai mic decât transportarea cu microbuzul. După calculul nostru sinecostul transportării cu autobuzul constituie 60 la sută din sinecostul transportării cu microbuzul. Aceasta înseamnă că costul biletului cu autobuzul trebuie să fie de 3,9 lei, iar în cazul în care 3 lei achită călătorul, atunci subvenționarea nu poate depăși 0,9 lei per călătorie. Acum mărimea subvenției pentru călătoria cu autobuzul depășește 7 lei per călătorie”, se mai arată în declarația comună a transportatorilor de microbuze. 

Amintim că primarul general, Ion Ceban, a declarat recent că tarifele de călătorie cu microbuzele de rută, din capitală, nu se vor majora. Ceban afirmă că microbuzele arată deplorabil, au o securitate foarte scăzută, iar șoferii „cer majorări fără a oferi ceva în schimb”. Întrebat ce va fi dacă șoferii vor ieși la grevă, iar oamenii vor rămâne fără transport, Ceban a răspuns: „Ne vom descurca”.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Rutele de microbuze ar putea fi sistate în semn de protest. Transportatorii spun că sunt discriminați de municipalitate

Rutele de microbuze ar putea fi sistate în semn de protest. Transportatorii spun că sunt discriminați de municipalitate

Unii șoferi de microbuze din Chișinău cer majorare de tarif pentru o călătorie, alții spun că renunță la activitate

Unii șoferi de microbuze din Chișinău cer majorare de tarif pentru o călătorie, alții spun că renunță la activitate

Oficial UE: Autoritățile de la Chișinău au avut destul timp să investigheze furtul miliardului

Oficial UE: Autoritățile de la Chișinău au avut destul timp să investigheze furtul miliardului

Advertoriale
Lansarea proiectului „Clean technology innovation programme for SMEs and start-ups in the Republic of Moldova (GCIP Moldova)”

Lansarea proiectului „Clean technology innovation programme for SMEs and start-ups in the Republic of Moldova (GCIP Moldova)”

Maib continuă să primească plata pentru serviciile Orange și Moldcell cu 0 lei comision la terminalele de autoservire maib

Maib continuă să primească plata pentru serviciile Orange și Moldcell cu 0 lei comision la terminalele de autoservire maib

FinCombank: Încă un pas spre transformarea digitală și îmbunătățirea experienței clienților noștri

FinCombank: Încă un pas spre transformarea digitală și îmbunătățirea experienței clienților noștri

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Natalia și Sergiu Nicoriuc s-au întors în țară după 14 ani de muncă în străinătate și s-au apucat de lemnărit (VIDEO)
    Moldova, I am back! | Natalia și Sergiu Nicoriuc s-au întors în țară după 14 ani de muncă în străinătate și s-au apucat de lemnărit (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: În căutarea jobului perfect (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Tatiana Miron, tânăra care a decis să revină din Spania pentru a dezvolta satele din Moldova (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Liderii lumii - sub lupă (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Dumitru și Emanuela Ciuprina, tinerii care au schimbat Bucureștiul pe satul Lunga din Florești (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Ultima oră! Percheziții la domiciliul fostului președinte Igor Dodon
  • 2
    Presa rusă: Fiul lui Jirinovski și-a schimbat numele din Lebedev în Garcia (FOTO)
  • 3
    „Remarci neprietenoase”: MAE din Rusia reacționează tăios în adresa Maiei Sandu, după felicitarea lui Putin de 9 mai
  • 4
    Kremlinul consideră situația cu Dodon o treabă internă a R. Moldova, totuși reprezentanții de la Moscova rămân alarmați
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.