22 de ani alături de operatorul de telefonie mobilă Moldcell. Interviu cu CEO Moldcell, Carolina Bugaian

22 de ani alături de operatorul de telefonie mobilă Moldcell. Interviu cu CEO Moldcell, Carolina Bugaian
Moldcell

Astăzi, compania Moldcell își sărbătorește ziua de naștere. 22 de ani remarcabili prin care compania a trecut prin numeroase schimbări, pentru ca la momentul actual să ocupe un loc de frunte în clasamentul de top al operatorilor de telefonie mobilă din Republica Moldova. Cu acest prilej, Carolina Bugaian, noua Directoare Generală Moldcell a acordat un interviu pentru AGORA, unde a punctat cele mai importante rezultate ale echipei Moldcell, dar și prin ce schimbări trece compania odată cu schimbarea directorului.

  • De curând sunteți noul CEO Moldcell. Cum ați primit această provocare?
Cu responsabilitate: față de clienți, colegi, acționari. La Moldcell avem o echipă extraordinară de profesioniști, diversă, avem angajați de diferite naționalități, vârste și gen.  Diversitatea face o combinație perfectă de abilități, cunoștințe, preferințe, care toate se aliniază scopului de a face clientul să se simtă liber și confortabil în familia Moldcell.
  • Odată cu schimbarea directorului, se schimbă și strategia de lucru a Moldcell?
Nu pot să zic că se schimbă strategia, ea a fost agreată cu acționarii noștri, Consiliul de Directori și echipa de management. Am avut un început bun prin evaluarea gradului de angajament al tuturor colegilor din Moldcell. Mă bucur сă scorul ce ține de evaluarea orientării către Client a primit cea mai înaltă evaluare din sondaj, fiind la 87%.  De aceea firul roșu al strategiei este de a avea grijă ca abonații care aleg Moldcell să se simtă confortabil în această relație și să fie ambasadori pentru cei care încă nu s-au decis să se alăture familiei Moldcell. Angajații companiei sunt inima care operează ecosistemul Moldcell. Fără pasiunea lor față de ceea ce este Moldcell, această inimă nu ar lucra. Scopul meu este să consolidez echipa în jurul obiectivului nostru comun: să asigurăm clienții noștri cu accesibilitatea de a comunica cu cei dragi.
  • Prin ce schimbări trece compania Moldcell, odată cu schimbarea de CEO?
Fiind din domeniul finanțelor, de sigur, că unul dintre scopuri este procesul de îmbunătățire continuă, eficientizare a fluxurilor financiare și utilizare a beneficiilor digitalizării pentru a deveni o companie mai eficientă, mai agilă, cu servicii mai accesibile clienților săi. Sunt mândră să zic că Moldcell operează paperless. Fluxul de documente interne, corespondența cu părțile terțe este 100% digitală. În 2022 am implementat contractul electronic, unde în magazinele noastre clientul are posibilitatea să semneze contractul de abonament pe tabletă. Avem o serie de proiecte pentru continuarea proceselor de digitalizare. Astăzi Moldcell deja oferă clienților săi o varietate mare de aplicații – Moldcell TV, Life Box, M-Security, BiP iar cea mai apreciată este aplicația My Moldcel prin care clienții Moldcell pot accesa serviciile și administra mai rapid și eficient contul său. 
  • În curând compania Moldcell împlinește 22 de ani de la fondare. Cum a evoluat compania de-a lungul anilor?
Pot să afirm cu mândrie că Moldcell este o companie foarte dinamică și adaptabilă nevoilor clienților săi. Deși este o întreprindere cu capital străin, Moldcell este un brand local, având acea rădăcină „Mold”, care vine de la Moldova și cell – operator celular.  La Moldcell mereu s-au promovat valorile noastre locale. Cred că toți își aduc aminte acea campanie Născut în Moldova sau ultima cu #TotulVaFiBine sau #TotulEstePosibil și nu în ultimul rând #DigitallyHuman. În toți acești 22 de ani Moldcell a pus mereu clientul în capul mesei.  Am fost cei care am făcut comunicarea accesibilă, în 2000 venind cu acel Alocard, servicii prepay, iar în 2006 cu primele servicii date prin tehnologia EDGE, care mai târziu au evoluat cu tehnologiile 3G și 4G.  În 2016 ne-am propus să intrăm și pe piața serviciilor vânzărilor cu amănuntul, prin deschiderea magazinelor proprii unde am început să vindem pachete accesibile de servicii și telefoane performante. Începând cu 2020 ne-am propus să devenim operator digital dezvoltându-ne întreg ecosistemul digital, tot pentru a face serviciile mai accesibile pentru libertatea clienților noștri.
  • Ce rezultate a obținut echipa Moldcell în anul 2021, cu care vă mândriți în mod deosebit?
Compania Moldcell își publică situațiile financiare începând cu 2019 de când a intrat în vigoare noua lege a contabilității.  Situațiile financiare sunt încă în proces de auditare, dar careva rezultate operative deja le-aș putea împărtăși. Baza de abonați a crescut cu peste 20%, iar utilizatorii de aplicații +35% Apps Users.  Cota de piață abonați mobili a crescut cu cca 4%. Veniturile totale au crescut cu 10% față de anul precedent, dintre care 50% sunt datorate creșterii de date (internet mobil) și 50% din vânzarea de dispozitive mobile, care asigură conectivitatea la date.  Doar veniturile din serviciile voce sunt în scădere cu cca 12%. În 2021 am lansat serviciile de internet fix și mobil și la moment avem peste 1,000 de abonați convergenți. O atenție deosebită a fost și dezvoltarea comerțului electronic prin intermediul e-shop.
  • Din punct de vedere al concurenței, care a fost situația companiei pe care o administrați în anul precedent?
De fapt, avem atât o concurență, care este una foarte acerbă în albia comercială, cât și o cooperare între operatorii de pe piața telecomunicațiilor.  Cooperăm foarte mult la elaborarea unui cadru de reglementare celui apropiat de Uniunea Europeană, prin aducerea celor mai bune practici, prin contribuția personală a experților noștri.  Astfel toți 3 operatori suntem membri ai asociației companiilor private în domeniul TIC.  Participăm activ pe platforma creată de consiliul economic pe lângă prim ministru ce are ca scop digitalizarea economiei, unde pentru prima data acest grup de lucru este prezidat de către Vice-Prim ministrul pe digitalizare și condus de către ATIC.
  • Ce presupune termenul de Digitally Human?
Noi la Moldcell ne-am antrenat în acest proces de transformare digitală, în primul rând pentru a deveni mai umani, de a transfera procesele de rutină domeniului digital, pentru ca noi oamenii să ne cream mai mult timp pentru a reveni la valorile noastre umane, de a avea timp pentru creativitate, visuri, inovații. Misiunea noastră în calitate de operator de telecomunicații este să fim alături de clienții noștri cele 24 de ore/ 7zile pe săptămână. Să le facem viața mai ușoară, cu mai puține griji. 
  • Ce trenduri sunt la nivel mondial în rândul operatorilor de telefonie mobilă? Ce facilități oferă compania Moldcell clienților?  Prin ce metode preferați să atrageți clienții de la o altă rețea de telefonie mobilă?
Mai presus de orice, Moldcell oferă clienților săi persoane fizice si business, un portofoliu larg de servicii și produse, la prețuri mai mult decât accesibile, cu un accent primordial pe calitate. Lansăm cele mai noi servicii digitale pentru comoditate maximă și posibilitate de activare la distanță – eSIM, eAbonament, M-DOC, e-Contract, magazin online, aplicația My Moldcell și altele. Avem una din cele mai extinse rețele de distribuție din țară și o dezvoltăm continuu, pentru a fi cât mai aproape de clienți atunci când au nevoie de un produs sau un număr nou Moldcell. În același timp, oferim livrare gratuită în orice colț al tării, în cel mai scurt timp. La Moldcell, orice client va găsi soluții ce îi vor face viața mai ușoară și afacerea mai profitabilă. Scopul nostru este să atragem clienții prin promisiunea din spatele brandului Moldcell (digitali și umani în același timp), iar atunci când ne-au ales, să îi facem să se simtă bine alături de noi, să știe că sunt auziți și avem grijă de ei, nu doar prin prețuri bune, dar și prin atitudinea față de ei. 
  • Care este viziunea d-stră pentru viitorul companiei?
În primul rând este dedicația și pasiunea colegilor mei de la Moldcell.  Valorile Companiei noastre sunt:
  • Inspiră: vezi inspirația și inspiră, respectă și promovează spiritul colaborativ, creează un mediu de entuziasm și excelență; 
  • Fii flexibil și Acționează: privește provocările drept oportunități, adaptează strategia pentru livrarea promisiunilor date clienților;
  • Fii agil pentru a Învinge: creează schimbări reale și pozitive, depășește-te pe tine de ieri, fii mai bun în fiecare zi, devansează în mod constant așteptările.

De curând am avut o campanie internă cu denumirea „We are Moldcell”, unde fiecare angajat și-a expus contribuția sa personală pentru parcursul transformării digital-umane printr-o afirmație pe care a postat-o pe rețelele de socializare.

  • Ce așteptări/planuri aveți pentru anul 2022, în ceea ce ține de dezvoltarea companiei?

Moldcell este un operator digital, care în codul său ADN are inovația, principiile de etică și sustenabilitate. Promovăm Codul de Etică corporativă nu doar în cadrul companiei, dar și întregului lanț valoric prin care prestăm servicii clienților noștri. Moldcell este prima companie privata care a semnat pactul de susținere a obiectivelor globale ONU de dezvoltare durabilă.  Unde și-a propus susținerea a 9 obiective: condiții de lucru decente și creștere economică, educație calitativă, sănătate, reducerea inegalităților, industrie, inovație și infrastructură, parteneriate durabile, pace, dreptate și instituții puternice, egalitate în genuri, consum responsabil. În acest an o să continui să dezvolt direcția strategică nouă, precum sunt serviciile convergente numite Moldcell Plus servicii de internet fix + TV, care se combină perfect cu serviciile de comunicații mobile și sunt la alegerea clienților noștri în dependență de aria unde locuiesc. Prin proiectele „Like de la Bunei”, „Internet Fără Griji” și dezvoltarea tinerilor antreprenori din regiuni ne propunem nu doar incluziunea digitală a tuturor vârstelor și păturilor sociale, dar avem și drept obiectiv pe termen lung aducerea unui aport semnificativ la incluziunea financiară și dezvoltarea unei economii transparente prin promovarea plăților fără numerar. Cum o planificăm să o facem urmează să descoperiți în lunile ce urmează.

*Acest interviu a fost realizat în cadrul parteneriatului cu Moldcell

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Roaming în România de la Moldcell, acum mai avantajos ca niciodată

Roaming în România de la Moldcell, acum mai avantajos ca niciodată

În perioada 10-15 februarie beneficiați de reduceri și cadouri din dragoste, în magazinul online Moldcell

În perioada 10-15 februarie beneficiați de reduceri și cadouri din dragoste, în magazinul online Moldcell

Moldcell are un nou Director General - Carolina Bugaian (FOTO)

Moldcell are un nou Director General - Carolina Bugaian (FOTO)

Cu Moldcell, totul este posibil. Descoperă experiențe digitale unice (VIDEO)

Cu Moldcell, totul este posibil. Descoperă experiențe digitale unice (VIDEO)

Compania Moldcell a primit distincția Notorium Trademark Awards 2021 (VIDEO)

Compania Moldcell a primit distincția Notorium Trademark Awards 2021 (VIDEO)

De sărbători, ofertele generoase sunt la Moldcell. Alege din lista magică

De sărbători, ofertele generoase sunt la Moldcell. Alege din lista magică

Advertoriale
Fă-ți ghiozdanul pentru școală cu METRO! Rechizitele care îți vor face învățatul mai plăcut (FOTO)

Fă-ți ghiozdanul pentru școală cu METRO! Rechizitele care îți vor face învățatul mai plăcut (FOTO)

Maib a inaugurat „maib Academy”, un centru inovativ de instruiri pentru angajați

Maib a inaugurat „maib Academy”, un centru inovativ de instruiri pentru angajați

Î.S. MOLDATSA recrutează. Află cum poți să devii Controlor de Trafic Aerian Stagiar

Î.S. MOLDATSA recrutează. Află cum poți să devii Controlor de Trafic Aerian Stagiar

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • DESCIFRAT| R. Moldova și riscul unei catastrofe nucleare: În cât timp vom fi informați, ce măsuri întreprindem și cum administrăm iodura de potasiu(VIDEO)
    DESCIFRAT| R. Moldova și riscul unei catastrofe nucleare: În cât timp vom fi informați, ce măsuri întreprindem și cum administrăm iodura de potasiu(VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
  • DESCIFRAT: 12 ani pe calea digitalizării serviciilor publice sau cât de utilizate sunt tehnologiile informaționale în relația cetățean - Guvern
  • Copiii știu mai bine: De ce Moldova nu are mare? „Ne-a fost furată” sau „S-a scurs prin găurile lăsate de tancuri”
  • DESCIFRAT| Alertele cu bombă - ecuații cibernetice cu multe necunoscute sau slăbiciunea sistemului? (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Pericolul unui accident nuclear la Zaporojie: Explicăm cum funcționează mecanismul de înștiințare a R. Moldova
  • 2
    Ultima oră! O mașină a luat foc în stația PECO după ce a fost alimentată cu gaz (VIDEO)
  • 3
    Riscă până la 10 ani de închisoare: Trei tineri, suspectați că ar fi bătut un cioban și ar fi sustras două motociclete
  • 4
    Tot mai multe mașini în Europa: Orașele unde numărul automobilelor depășește numărul de locuitori
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.