FOTO. Vandalizările și furturile de pe traseul Sărăteni-Soroca s-au întețit

FOTO. Vandalizările și furturile de pe traseul Sărăteni-Soroca s-au întețit
Foto: Agora.md

Odată cu finisarea lucrărilor de reconstrucție pe traseul Sărăteni-Soroca s-au înregistrat mai multe furturi și vandalizări. Persoanele care au fost descoperite în câteva cazuri anterioare de furt, au primit amenzi derizorii.

În procesul de reconstrucție a traseului Sărăteni-Soroca s-au înregistrat mai multe cazuri de furt al corpurilor de iluminat și al semnelor rutiere. Odată cu finisarea lucrărilor de reparație a traseului aceste cazuri devin tot mai dese.

 

Graffiti și inscripții pe intersecția denivelată la Sărăteni. Din cauza inscripțiilor localnicii numesc această intersecție podul Cristinei

„Sunt depuse eforturi mari pentru a asigura calitatea și durabilitatea lucrărilor de reconstrucție a traseului Sărăteni-Soroca, însă unii cetățeni au o abordare distructivă față de acest proiect.  Avem amenajate veceuri care sunt închise până când nu va fi stabilit un administrator pentru această construcție. Dacă le-am lăsa deschise s-ar fura totul peste noapte. În unele localități are loc o vandalizare a semnelor rutiere și a obiectivelor reabilitate. Sunt sigur că aceste lucruri sunt făcute de localnici și nu de persoane din alte raioane, ne spune Hakob Petrosyan, managerul proiectului de reabilitare a drumului în cadrul FPM Moldova.

Pe de altă parte viceministrul transporturilor și infrastructurii drumurilo, Anatol Usatîi declară că „ Nu poți pune câte un polițist la fiecare sută de metri. Dacă are loc un act de furt sau vandalizare trebuie anunțată îndată poliția pentru ca probabilitatea de descoperire a crimei să fie mai mare. Oamenii spun că cunosc cine a furat lămpile din câteva localități, dar nu doresc să denunțe acele persoane. Localnicii trebuie să posede o poziție civică și să nu lase tot pe contul poliției.”

„Noi am transmis zeci de scrisori la Poliție, din care am primit vreo 3-4 răspunsuri  în care au fost aplicate amenzi simbolice de 50- 400 de lei. După finalizarea lucrărilor de reconstrucție a traseului Sărăteni-Soroca furturile s-au întețit”, ne spune  Adrian Bejenaru, managerul tehnic al companiei Strabag, care a participat la reconstrucția traseului Sărăteni-Soroca.
Neoficial persoanele implicate în proiectul de reparație a traseului Sărăteni-Soroca ne spun că polițiștii de sector cunosc o mare parte a persoanelor implicate în furturi și vandalizări de pe traseul reparat, însă nu sunt interesate să descopere și să sancționeze persoanele implicate.

„Am avut ședințe cu poliția de sector din localitățile pe unde trece traseul reconstruit. Însă deseori indiferența populației te lasă fără soluții. Toți trebuie să avem motivația de a menține drumul în stare bună. Noi încercăm să fixăm scaunele, însă și în aceste cazuri este utilizat polizorul unghiular. Este un spirit al unor cetățeni de a duce acasă tot ce  văd”, declară Valentina Badrajan, directorul executiv al Fondului Provocările Mileniului

Ea mai spune că poliția a găsit într-un sat semnele temporare care au fost furate cu căruța.

Pavaj furat la o stație de așteptare

Bară metalică a unui scaun tăiată cu polizor unghiular

Sticla furată la o stație de așteptare

Dale pregătite pentru a fi furate

Faianță furată după ce muncitorii au lipit-o de pereții unei stații de așteptare

 Cele mai multe furturi se atestă la semnele rutiere, potrivit managerilor proiectului.

Valoarea totală a proiectului este de 112 milioane de dolari. Lucrările de reabilitare a traseului au inclus reconstrucția a cca 96 de km, reparația a șapte poduri și construcția a altor șapte  poduri noi, inclusiv podul de la intersecția denivelată Sărăteni și podul cu cale ferată  de lîngă orășelul Ghindești. De asemenea, au fost construite circa 22 km de trotuare în localitățile amplasate de-a lungul drumului, a fost iluminat circa 20 de km de drum, s-au instalat circa 12 km de parapet din metal, au fost instalate 2113 semne rutiere și peste 9000 de obiecte reflectorizate pentru traseu în porțiunile de drum periculoase etc.

Adițional traseului reabilitat, Programul Compact a reconstruit circa 10 km de drumuri locale care facilitează accesul la școli, primării, centre medicale etc. pentru locuitorii din 20 de comunități din aria drumului.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Cu o economie afectată tot mai mult de sancțiuni, Putin recunoaște direct că spionajul industrial este noua sa prioritate

Cu o economie afectată tot mai mult de sancțiuni, Putin recunoaște direct că spionajul industrial este noua sa prioritate

Ar urma să rămână 11 universități publice: Ministrul Educației și Cercetării, despre intenția de reorganizare a universităților (VIDEO)

Ar urma să rămână 11 universități publice: Ministrul Educației și Cercetării, despre intenția de reorganizare a universităților (VIDEO)

ANI la raport în fața deputaților. În 2021, au fost trimise în judecată 16 cereri de dispunere a confiscării averii

ANI la raport în fața deputaților. În 2021, au fost trimise în judecată 16 cereri de dispunere a confiscării averii

Advertoriale
Cicliștii participanți la #HospiceBikeTour2022 au ajuns acasă!

Cicliștii participanți la #HospiceBikeTour2022 au ajuns acasă!

Start primului sejur din acest an al Taberei de vară „OK”. Ediție dedicată în exclusivitate copiilor angajaților OTP Bank

Start primului sejur din acest an al Taberei de vară „OK”. Ediție dedicată în exclusivitate copiilor angajaților OTP Bank

Victoriabank investește în inovații și își întărește statutul de bancă digitală. Rețeaua de bancomate, modernizată cu 100 de ATM-uri de ultimă generație

Victoriabank investește în inovații și își întărește statutul de bancă digitală. Rețeaua de bancomate, modernizată cu 100 de ATM-uri de ultimă generație

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Armata rusă s-a retras de pe Insula Șerpilor. Ministerul Apărării de la Moscova: Gest de bunăvoință
  • 2
    Putin îi răspunde lui Johnson la afirmația despre gen și declanșarea războiului în Ucraina: Margaret Thatcher a trimis trupe în Insulele Falkland
  • 3
    Dotat cu tehnică în valoare de milioane de lei, iar în bănci - 50 de elevi în loc de 500. Controversele Colegiului de Inginerie de la Strășeni și reacția conducerii (VIDEO)
  • 4
    Atac asupra Odesei în plină noapte! 18 persoane decedate, printre care doi copii. Zeci de răniți
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.