*Acest material este sponsorizat

Un nou curs de educație financiară va fi digitalizat în cadrul campaniei naționale „Generația Inteligenței Financiare”

Un nou curs de educație financiară va fi digitalizat în cadrul campaniei  naționale  „Generația Inteligenței Financiare”
IuteCredit

Mai mulți elevi din Republica Moldova vor avea acces în acest an la programele online de educație financiară. În cadrul campaniei naționale „Generația Inteligenței Financiare”, va fi digitalizat un nou program educațional. Este vorba despre „Spiritul antreprenorial”, predat în cadrul disciplinei opționale „Educație economică și antreprenorială” elevilor din clasa a VI-a. Totodată, cele 10 videouri explicative din seria „Cunoaște sensul banului cu Emily” vor fi traduse în rusă și în limbaj mimico-gestual.

Programul respectiv le explică elevilor cum funcţionează companiile private, ce roluri îndeplinesc într-o economie de piață și care sunt caracteristicile de bază ale acestui sistem, fiind gândit să consolideze conceptele economice predate în cadrul altor cursuri. Elevii află care sunt primii paşi ai organizării unei firme, cum să producă şi să aducă pe piaţă un material finit, precum și care sunt responsabilităţile sociale ale companiilor şi rolul guvernului într-o economie de piaţă.

Campania națională de educație financiară urmărește incluziunea socială a tuturor elevilor. Astfel, cele 10 videouri explicative din seria „Cunoaște sensul banului cu Emily” vor fi traduse și dublate în limba rusă. Totodată, acestea vor fi adaptate pentru copiii cu deficiențe de auz, adăugându-se limbajul mimico-gestual atât pentru versiunea în română, cât și pentru cea în rusă.

De asemenea, campania națională va oferi un cadru de dezvoltare pentru noi activități cu implicarea nemijlocită a elevilor.

„Ministerul Educației și Cercetării va continua să susțină activitățile care se desfășoară în cadrul acestei campanii naționale, promovând necesitatea unei educații financiare de la vârste fragede. Totodată, salutăm intenția onorabilă de a cuprinde cât mai mulți copii. Considerăm că prin astfel de acțiuni vom reuși să educăm o societate care ia decizii financiare responsabile”.

Consultant principal în cadrul Ministerului Educației și Cercetării, Corina Lungu

Asociația Junior Achievement Moldova, a cărei misiune constă în motivarea şi pregătirea tinerei generaţii pentru a se afirma cu succes în economia de piaţă, rămâne un partener de încredere și pentru campania din acest an.  Laurenția Filipschi, directoarea executivă a asociației, consideră oportună continuarea digitalizării materialelor didactice, de care vor avea de beneficiat și generațiile viitoare.

„În cadrul campaniei anterioare, digitalizarea  cursului „Finanțele mele” pentru elevii clasei a X-a s-a dovedit a fi de mare actualitate în contextul pandemiei de COVID-19 și  trecerii la învățământul online. Cadrele didactice implicate consideră că acest proces este absolut necesar pentru că oferă o platformă didactică modernă și, implicit, posibilitatea de a studia interactiv, nu doar în sălile de clasă. Incluziunea socială a vorbitorilor de limbă rusă și a copiilor cu deficiențe de auz va contribui la creșterea interesului față de studierea cursurilor opționale de educație financiară din partea mai multor părinți și elevi”.

Directoarea executivă a Junior Achievement Moldova, Laurenția Filipschi

Compania Iute Credit Moldova rămâne partener fidel al campaniei naționale de educație financiară.

„Responsabilitatea socială stă la baza valorilor noastre corporative. Susținem în continuare acest proiect pentru că vrem să oferim acces egal tuturor elevilor la materiale didactice moderne, la cursuri digitalizate de educație financiară, precum și la noi metode de predare-învățare”.

CEO Iute Credit Moldova, Lilian GUZUN

Despre campania „Generația Inteligenței Financiare”

Campania națională de educație financiară destinată elevilor cu genericul „Generația Inteligenței Financiare”, inițiată la începutul anului 2021, se va desfășura și în acest an și va cuprinde activități noi. Această campanie reprezintă continuitatea proiectului dedicat educației financiare „Află Totul despre Bani”, desfășurat în perioada octombrie 2019 – decembrie 2020.

Scopul campaniei este consolidarea cunoștințelor copiilor de 7-18 ani în domeniul financiar, în vederea gestionării eficiente a banilor.

Partenerii campaniei sunt: Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, Junior Achievement Moldova, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supraveghere a Pieței, Camera de Comerț Americană (AmCham) din Moldova, iar susținerea financiară este oferită de Organizația de Creditare Nebancară Iute Credit.

Despre Iute Credit

Iute Credit - înființată în 2008 - este una dintre cele mai importante companii europene de finanțare personală. Grupul este specializat în credite de consum, oferite prin intermediul filialelor sale. În prezent, Iute Credit deservește clienți din Moldova, Albania, Macedonia de Nord, Bulgaria, precum și din Bosnia și Herțegovina. Produsele de creditare ale Iute Credit sunt împrumuturi de consum negarantate cu scadențe între o lună și 48 de luni și împrumuturi garantate cu gaj auto cu scadențe de până la 72 de luni. Compania operează propria rețea de ATM-uri care sunt utilizate prin intermediul aplicației mobile MyIute. Misiunea Iute Credit este de a crea o experiență extraordinară în domeniul finanțelor personale, depășind așteptările clienților.

P.

Vezi și aceste știri
IuteCredit donează 100 de mii de euro Ucrainei și îi sprijină pe ucrainenii refugiați în Moldova

IuteCredit donează 100 de mii de euro Ucrainei și îi sprijină pe ucrainenii refugiați în Moldova

Compania IuteCredit Europe a fost desemnată „Emitentul anului” de către revista Bond

Compania IuteCredit Europe a fost desemnată „Emitentul anului” de către revista Bond

INTERVIU: IuteCredit își digitalizează serviciile și își propune să creeze prima Bancă Digitală din Moldova (VIDEO)

INTERVIU: IuteCredit își digitalizează serviciile și își propune să creeze prima Bancă Digitală din Moldova (VIDEO)

Advertoriale
Depozitul DINAMICO+ 11% dobândă fixă la EXIMBANK

Depozitul DINAMICO+ 11% dobândă fixă la EXIMBANK

Brandul autohton Linella explorează simțurile gustative și tactile în noua campanie ASMR (VIDEO)

Brandul autohton Linella explorează simțurile gustative și tactile în noua campanie ASMR (VIDEO)

Lentile progresive – îmbină trei perechi de ochelari în una

Lentile progresive – îmbină trei perechi de ochelari în una

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Doliu în Parlament. S-a stins din viață deputata PCRM Elena Bodnarenco
  • 2
    Ultima oră! Alertă cu bombă la Aeroportul Internațional Chișinău. UPDATE. Toți călătorii, evacuați
  • 3
    Atac armat într-un mall din Copenhaga. Autoritățile anunță despre mai multe persoane decedate
  • 4
    Ambasadorul Ucrainei în Turcia bate alarma: Ar fi fost reținută nava rusească cu cereale furate din Ucraina la bord
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.