
Zeci de tiruri formează de mai multe săptămâni cozi kilometrice la Vama Leușeni. Care este explicația
Zeci de camioane, din diverse țări, cu diverse numere de înmatriculare, formează, de mai multe săptămâni, o coadă kilometrică în proximitatea Punctului de trecere a frontierei Leușeni-Albița. Reprezentanții Biroului Vamal Centru au explicat pentru AGORA care este cauza acestor ambuteiaje și care sunt potențialele soluții identificate pentru fluidizarea traficului.
・
„Coada de camioane s-a format în contextul conflictului din regiune, respectiv, toate camioanele cu mărfuri, stocurile de mărfuri din Ucraina, pentru a ajunge pe traseele stabilite din Uniunea Europeană sunt nevoite să tranziteze Republica Moldova”, a declarat șeful-adjunct al Biroului Vamal Centru, Andrei Cravțov.
Autor:
În comparație cu aceeași perioadă a anului trecut numărul de camioane înmatriculate în străinătate s-a dublat, spune Cravțov:
„Dacă în anul se perfectau la Postul Vamal Leușeni 300-400 de camioane intrare-ieșire în Republica Moldova, la moment sunt în jur de 700-750 de autocamioane care traversează punctul respectiv de trecere”.
Autor:
Și eforturile de muncă au avut nevoie de ajustări. Funcționarul vamal subliniază că vameșii fac tot posibilul pentru a păstra un trafic fluid.
„S-au făcut nenumărate ședințe cu partea română pentru a suplimenta numărul de funcționari vamali la Punctul de trecere Albița. Am solicitat să fie folosite benzi adiționale pentru camioanele cu marfă care traversează Republica Moldova”, a declarat Cravțov.
Autor:
O altă soluție identificată de Serviciul Vamal este redirecționarea transportului fără marfă spre alte puncte de trecere a frontierei:
„Punctul Vamal Leușeni a fost traversat maximum de 800 de camioane într-o zi, în 24 de ore”.
Autor:
În ultimele 24 de ore Postul Vamal Leușeni au fost traversate de 610 camioane.