Portul din Odesa e închis, iar agenții economici ucraineni exportă spre vest. Motivele pentru care se formează cozi kilometrice la frontiera moldo-română

Portul din Odesa e închis, iar agenții economici ucraineni exportă spre vest. Motivele pentru care se formează cozi kilometrice la frontiera moldo-română

De câteva săptămâni, la frontiera moldo-română sunt cozi kilometrice de camioane. Problema s-a acutizat, după ce zilele trecute un șofer de TIR, care aștepta în rând, a decedat în urma unui stop cardiac. AGORA a contactat reprezentanții Serviciului Vamal și vă prezintă factorii care au adus la această situație. 

Autoritățile spun că sunt trei motive de bază care au adus la această situație. Mai exact, traficul este îngreunat pentru că după începerea războiului, exporturile spre est au fost stopate, iar agenții economici moldoveni s-au reorientat spre vest. Mai mult, s-a majorat numărul agenților economici ucraineni care tranzitează țara noastră.  

În al doilea rând, portul din Odesa, solicitat anterior de transportatorii moldoveni și ucraineni, e închis, iar lanțurile logistice au fost redirecționate spre portul Constanța, din România.

În al treilea rând, capacitatea de procesare a datelor de către vameșii români este mult mai mică decât a colegilor săi din Republica Moldova, iar problemele din sistemul informațional cu care s-au confruntat vameșii de peste Prut în acest weekend, a făcut ca lucrurile să se agraveze și mai mult. 

„Capacitatea de procesare a datelor este mai mare a vameșilor moldoveni. Pe partea noastră staționează multe mijloace de transport care așteaptă să treacă spre partea română”, a comunicat pentru AGORA purtătoarea de cuvânt a Serviciului Vamal, Tatiana Șompol.

Spre exemplu, dacă anterior, în decursul a 24 de ore, în postul vamal Leușeni, erau procesate circa 200 de camioane, în prezent, numărul acestora s-a dublat.

Pentru a face față cererii, au fost deschise piste suplimentare, iar numărul personalului care activează a fost suplinit la maxim. 

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Zeci de tiruri formează de mai multe săptămâni cozi kilometrice la Vama Leușeni. Care este explicația

Zeci de tiruri formează de mai multe săptămâni cozi kilometrice la Vama Leușeni. Care este explicația

Flux intens de mijloace de transport pe sensul de ieșire, la Vama Leușeni (UPDATE)

Flux intens de mijloace de transport pe sensul de ieșire, la Vama Leușeni (UPDATE)

Punctul de trecere a frontierei Leușeni, aglomerat. Circa 45 de mașini, prezente la linia de control

Punctul de trecere a frontierei Leușeni, aglomerat. Circa 45 de mașini, prezente la linia de control

Advertoriale
Ești pasionat de IT și vrei să crești în acest domeniu? Înscrie-te la Academia IT de la maib (VIDEO)

Ești pasionat de IT și vrei să crești în acest domeniu? Înscrie-te la Academia IT de la maib (VIDEO)

Toate inovațiile gândite în favoarea clientului la sucursala maib din inima Chișinăului

Toate inovațiile gândite în favoarea clientului la sucursala maib din inima Chișinăului

Uită de grija unui control de la Inspecția Muncii. Încredințează administrarea documentației HR companiei DAD Human Capital

Uită de grija unui control de la Inspecția Muncii. Încredințează administrarea documentației HR companiei DAD Human Capital

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • DESCIFRAT| R. Moldova și riscul unei catastrofe nucleare: În cât timp vom fi informați, ce măsuri întreprindem și cum administrăm iodura de potasiu(VIDEO)
    DESCIFRAT| R. Moldova și riscul unei catastrofe nucleare: În cât timp vom fi informați, ce măsuri întreprindem și cum administrăm iodura de potasiu(VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
  • DESCIFRAT: 12 ani pe calea digitalizării serviciilor publice sau cât de utilizate sunt tehnologiile informaționale în relația cetățean - Guvern
  • Copiii știu mai bine: De ce Moldova nu are mare? „Ne-a fost furată” sau „S-a scurs prin găurile lăsate de tancuri”
  • DESCIFRAT| Alertele cu bombă - ecuații cibernetice cu multe necunoscute sau slăbiciunea sistemului? (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Veste proastă pentru șoferi! De zece ori a fost majorată amenda pentru lipsa asigurării auto
  • 2
    Cesiu 137, stronțiu și iod 131: Explicăm ce conțin norii radioactivi și cum funcționează pastila de Iodură de potasiu în organism
  • 3
    PORȚIA de istorie: De ce în URSS Moldova era considerată „grădină înfloritoare”, cum era văzută problema secetei acum 80 de ani și ce soluții erau propuse
  • 4
    Presa din Ucraina: În această dimineață au avut loc explozii pe peninsula Crimeea (VIDEO)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.