Autoritățile spun că sunt trei motive de bază care au adus la această situație. Mai exact, traficul este îngreunat pentru că după începerea războiului, exporturile spre est au fost stopate, iar agenții economici moldoveni s-au reorientat spre vest. Mai mult, s-a majorat numărul agenților economici ucraineni care tranzitează țara noastră.
În al doilea rând, portul din Odesa, solicitat anterior de transportatorii moldoveni și ucraineni, e închis, iar lanțurile logistice au fost redirecționate spre portul Constanța, din România.
În al treilea rând, capacitatea de procesare a datelor de către vameșii români este mult mai mică decât a colegilor săi din Republica Moldova, iar problemele din sistemul informațional cu care s-au confruntat vameșii de peste Prut în acest weekend, a făcut ca lucrurile să se agraveze și mai mult.
„Capacitatea de procesare a datelor este mai mare a vameșilor moldoveni. Pe partea noastră staționează multe mijloace de transport care așteaptă să treacă spre partea română”, a comunicat pentru AGORA purtătoarea de cuvânt a Serviciului Vamal, Tatiana Șompol.
Spre exemplu, dacă anterior, în decursul a 24 de ore, în postul vamal Leușeni, erau procesate circa 200 de camioane, în prezent, numărul acestora s-a dublat.
Pentru a face față cererii, au fost deschise piste suplimentare, iar numărul personalului care activează a fost suplinit la maxim.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.