Șefii administrațiilor vamale din R. Moldova și Ucraina au convenit asupra unor noi măsuri de optimizare a trecerii frontierei comune

Șefii administrațiilor vamale din R. Moldova și Ucraina au convenit asupra unor noi măsuri de optimizare a trecerii frontierei comune
foto: Serviciul Vamal

Directorul Serviciului Vamal al R. Moldova, Igor Talmazan și președintele interimar al Serviciului Vamal de Stat al Ucrainei, Viacheslav Demchenko au convenit asupra unor noi măsuri de optimizare a frontierei comune în urma unei întrevederi. La discuțiile dintre cei doi au luat parte și șefii birourilor vamale regionale din ambele părți.

În cadrul întrevederii, un subiect aparte discutat în cadrul întâlnirii a fost problema creării rândurilor de camioane pe ambele părți ale frontierei la punctul de trecere Giurgiulești-Reni și nemijlocit examinarea posibilităților de redirecționare a unei părți a fluxului mijloacelor de transport prin alte puncte de trecere mai puțin aglomerate Cișmichioi-Dolinskoe, Vulcănești-Vinogradovka, Mirnoe-Tabaki, Ceadîr-Lunga-Novîe Troianî, Ceadîr-Lunga- Maloiaroslaveț-1 și Basarabeasca-Serpnevo-1. Astfel, părțile au convenit să elaboreze în regim prioritar propuneri relevante pentru optimizarea trecerii frontierei și degajarea traficului proporțional.

Totodată, au fost discutate subiectele sincronizării acțiunilor comune pentru simplificarea trecerii și utilizării eficiente a infrastructurii existente a punctelor de trecere Palanca-Maiaki-Udobnoe, Tudora-Starokazacie, Otaci-Moghiliov-Podolsk, Ocnița-Sokireanî, Briceni-Rossoșanî.

Un loc aparte în cadrul discuțiilor a fost acordat problemelor de returnare a containerelor și vehiculelor cu mărfuri moldovenești aflate în porturile din Odesa și Cernomorsk, precum și transbordarea mărfurilor moldovenești din vagoane destinate Republicii Moldova, care sunt reținute pe teritoriul Ucrainei.

Ca urmare a întâlnirii, părțile au convenit:

- optimizarea sarcinii asupra infrastructurii vamale existente prin redirecționarea unei părți din vehicule către puncte de trecere mai puțin aglomerate;

- examinarea de comun cu autoritățile competente a aspectului de extindere a listei punctelor de trecere a frontierei de stat pentru traversarea mijloacelor de transport cu marfă, în care va funcționa controlul fitosanitar și veterinar pe ambele părți ale frontierei;

- examinarea de comun cu autoritățile competente a posibilității de extindere a practicii de facilitare a intrării pe teritoriul Republicii Moldova a vehiculelor cu marfă fără autorizații speciale;

- elaborarea unui mecanism de trecere prioritară prin frontiera moldo-ucraineană a produselor agricole exportate din Ucraina cu destinația către țările UE, în tranzit prin teritoriul Republicii Moldova;

-stabilirea unei interacțiuni între asociațiile brokerilor din Republica Moldova și Ucraina în vederea accelerării procedurilor de vămuire.

La finalul discuțiilor părțile și-au reconfirmat disponibilitatea de a soluționa cu promptitudine subiectele interacțiunii bilaterale pentru optimizarea procedurilor vamale și asigurarea securității la frontiera moldo-ucraineană.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Portul din Odesa e închis, iar agenții economici ucraineni exportă spre vest. Motivele pentru care se formează cozi kilometrice la frontiera moldo-română

Portul din Odesa e închis, iar agenții economici ucraineni exportă spre vest. Motivele pentru care se formează cozi kilometrice la frontiera moldo-română

Zeci de tiruri formează de mai multe săptămâni cozi kilometrice la Vama Leușeni. Care este explicația

Zeci de tiruri formează de mai multe săptămâni cozi kilometrice la Vama Leușeni. Care este explicația

Din ce motiv se formează cozi la frontiera cu România? Răspunsul ministrului de Finanțe

Din ce motiv se formează cozi la frontiera cu România? Răspunsul ministrului de Finanțe

Advertoriale
La achiziția unui townhouse, în Complexul Rezidențial Hora Village, primești GRATUIT 2 locuri de parcare

La achiziția unui townhouse, în Complexul Rezidențial Hora Village, primești GRATUIT 2 locuri de parcare

Pregătește-te pentru nou an de studiu cu METRO! Ce colecții tematice de rechizite poți să găsești la METRO (FOTO)

Pregătește-te pentru nou an de studiu cu METRO! Ce colecții tematice de rechizite poți să găsești la METRO (FOTO)

Maib a lansat al doilea val de echipe agile WoW: cele două orchestre și șapte banduri continuă transformările

Maib a lansat al doilea val de echipe agile WoW: cele două orchestre și șapte banduri continuă transformările

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • DESCIFRAT| R. Moldova și riscul unei catastrofe nucleare: În cât timp vom fi informați, ce măsuri întreprindem și cum administrăm iodura de potasiu(VIDEO)
    DESCIFRAT| R. Moldova și riscul unei catastrofe nucleare: În cât timp vom fi informați, ce măsuri întreprindem și cum administrăm iodura de potasiu(VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
  • DESCIFRAT: 12 ani pe calea digitalizării serviciilor publice sau cât de utilizate sunt tehnologiile informaționale în relația cetățean - Guvern
  • Copiii știu mai bine: De ce Moldova nu are mare? „Ne-a fost furată” sau „S-a scurs prin găurile lăsate de tancuri”
  • DESCIFRAT| Alertele cu bombă - ecuații cibernetice cu multe necunoscute sau slăbiciunea sistemului? (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Agenția pentru Supraveghere Tehnică a examinat șantierul inundat din Calea Orheiului și a constat că există pericol de a fi afectate construcțiile existente din preajmă
  • 2
    Prețul motorinei mai mare decât cel al benzinei. Cât vor costa mâine carburanții
  • 3
    După ploaie vom juca tenis în galoși? Epopeea polistirenului din subterane, urmată de instalarea unor mese de joc direct în pământ. Ce spune Primăria
  • 4
    Cererea de chemare în judecată depusă de liderul PACE Gheorghe Cavcaliuc împotriva mai multor instituții media, printre care și AGORA a fost scoasă de pe rol. Decizia, emisă de Judecătoria Chișinău (DOC)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.